|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Har som synes en 318i från 1989. Nu på senare tid och framför allt dom sista två dagarna har det börjat brumma när man kommit upp i hastigheter över 50km/h. Ljudet skulle kunna gämnföras med en metallfräs som arbetar under ganska högt tryck. Eller möjligen som ett dovt morrande av mettaliskt slag. I hastigheter över 70 överröstas motorljudet totalt av det brummande ljudet. Ljudet är mycket svårlokaliserat men vi tror att det kanske kommer från bakaxeln. Det kan även tänkas att det läcker från bakaxelväxeln. Alltså den prylen som sitter i mitten om ni fattar. (Nej, jag kan inte ett skit om bilar så jag vet faktiskt inte vad det heter.) Så är det någon som vet vad som kan tänkas vara orätt så är jag tacksam för svar. | |
| jag hade det ljudet du beskriver på min bil för ett tag sen..då var det ett hjullager bak som var slut. Prova att svänga fram och tillbaka med bilen när du kör, om ljudet ändrar karaktär kan det mycket väl vara ett hjullager som är på väg att ge upp. Du kan även känna på hjulnaven om nåt känns varmare än dom andra | |
| Finns det olja i slutväxeln? Om den läcker så kanske det börjar bli tomt? Det skulle i såna fall också kunna resultera i en del oljud. | |
|
Nu har jag kollat att det inte är tomt på olja eller att det läcker. Så det är inte det som är problemet. Den ger inte heller ifrån sig annorlunda ljud när man svänger. Några andra tips kanske? Hur som helst. Nu bär det av ut i friska luften för nya inspektioner. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.