|
|
|
|---|---|
|
Passar BOSCH istället för Valeo på 520 -95? Allstå om någon ersatt Valeo med Bosch? Tack för ev. snabba svar, sketna Valeo rasade i helt fel tid... | |
| Tack för hjälpen... :-) Passade eller inte? Lista ut precis som jag... | |
|
Ok,passade det? Tycker ditt sätt att svara på är extremt dåligt...berätta istället hur det gick så någon annan kan ha nytta av det,TROTS att du nu inte fick hjälp här.. Mvh Janne. |
|
|
Oavsett svar, det sitter ofta utrustning från olika leverantörer även på samma årgångar av bilarna och i synnerhet när det gäller eldelar. Rent elektriskt funkar det utan tvekan, hur det är mekaniskt på just denna E34 kan jag inte svara på. Jag får faktiskt hålla med Janne T här, inte sällan ser man liknande inlägg med mer eller mindre "krav" på snabba svar osv. Så funkar det ju inte, det sitter ju ingen här och har betalt för att läsa alla frågor osv, i synnerhet inte nu i semestertider. FP |
|
|
Nu är det så att: Det är väldigt sällan, jag ställer en fråga här och önskar snabba svar, faktum är att överhuvudtaget brukar endast ett fåtal "standardanvändare" svara på mina frågor. Visst, kan det tyckas dåligt av mig, men jag tyckte själv att folket här utför en hel del modifieringar på sina bilar, varför. någon bör ha råkat ut för samma sak. F.Ö. så passade det, tog en Bosch 95A från en 325 -93. Det enda som inte verkade passa är från Diesel till Bensin o tvärtom.. Däremot fick jag skippa kylslangen till baksidan av gen. men det ser jag som en riktig smutskälla, den fyller generatorn med damm o skit. |
|
|
Ok,bra att du svarade som man bör svara :) Nåja,det är bara så att jag tycker att det är bl.a. detta som är forumets verkliga "hit" ,dvs återkomma med "feedback" om man lyckats hitta "sitt problem" s.a.s. Mvh Janne. |
|
|
Tänk bara på att fet finns en anledning till att man tar extern kylluft till generatorn: Kall luft kyler bättre, du kanske inte kan maxbelasta generatorn när den får varm luft från motorrummet. Man får även ner ljudnivån med extern kylkanal och jag tror nog det passerar lika mycket damm och annat genom generatorn när den suger direkt från motorrummet. Förhoppningsvis märker du inget av skillnaden på kylning om du inte kör ut max effekt under långa perioder. FP |
|
| Ok, frågan är bara om Bosch hade kylning på M50? Jag kan inte minnas några plaströr till min förra 525 -91, men det är möjligt att den var modifierad. Valeos kylanordning passar ej bosch. | |
|
Jo, BOSCH generatorerna har kylning även på M50. Det borde finnas på någon skrot att få tag på. /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.