|
|
|
|---|---|
|
Vänner! Nu har pärlan fått ta skit av en jävla volvo jävel! (jag e arg). Saken är att nått missfoster (jag är nästan säker på att det var en volvo) trängt sig in bakom min bil och liksom "slipat" min lack så att den är matt. Det är inga djupa repor (nån enstaka kanske) men den annars så blanka å fina lacken är matt i ytor om ca 5*5 cm. Är det nått man kan fixa själv? Kan man vaxa bort det eller nått? Bilen är saphirsvart metallic och ny (3 mån). | |
|
Själv kan vara svårt, åk förbi en bilvårdsfirma och be dem titta på den. Kan gå med rubbing och polertrissa. Annars polisanmäl som smitningsskada. Då finns det en trafiksäkerhetsförening som handlägger sådana ärenden, doick mot en självrisk på ca 1800kr. Om det är i hemmatrakter, gå runt och titta blank grannskapets bilar, om du på motsvarande höjd hittar färgavskrap från din egen bil borde detta vara förövaren... Hoppas det fixar sig. |
|
|
Tack för tipsen! Jag tror jag vet att det var en VOlvoXC, tyvärr kollade jag inte regnr och när jag upptäckte omfattningen av skadan var han borta. Gick runt i grannskapet igår kväll och hittade inte mindre än 4 jävla XC fanskap så jag har int en aning om vilken det kan vara. Dessutom har det regnat så det syns inte längre vem det kan ha varit. Saken är att det inte skrapats av någon färg utan det är snarare "mattslipat". Bilar är bekymmer........ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.