|
|
|
|---|---|
|
Tjena alla! Ja, nu va det dags för byte från E36:a till E46:a. Är det någon som har erfarenhet eller kan rekommendera ett bra sportavgassystem till E46:an? Bilen är en BMW 325 -01. Vill givet viss vill jag ha ett gott muller i bilen. Inget mesigt original ljud. Helst svenska leverantörer. Tack på förhand.. //Peter Mvh/ Peter Hemsida: Länk | |
|
Se Länk och Länk Wendtan och jag gillar Eisenmann skarpt - extremt hög kvalitet och gött ljud. /bfg |
|
|
Tack för tipset. Finns det andra fabrikat oxå som är bra? Mvh/ Peter Hemsida: Länk |
|
|
Nej :) Skämt o sido, supersprint är en annan välkänd tillverkare som har bra produkter. Mitt tips är att undvika Simons och andra budget varianter. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
hampe m3 |
Ferrita, supersprint skulle ja inte ens ta i om dom kastade dom på mig, maken till skit har ja aldrig varit m om. Haft ferrita på mina 3 tidigare vagnar, sen gjorde ja dunder tabben att köpa ett supersprint system till m3.. kunde lika hjärna tryckt in 2 bananer i orginal systemet, motorn svarade betydligt sämre på gasen o orkade inte längre varva ur. Supersprint kunnde tänka sig att eventuelt lämna tillbacks pengarna om ja bänkade m gamla o nya systemet skulle det skilja sig mkt så kunnde ja få skicka tillbacks det, hade ingen lust att betala för 2 bänkningar. behanlingen på ferrita e 100 ggr bättre inget tjafs där inte om ngt skulle bli tokigt. |
|
Håller me dej ang. supersprint. Kompis köpte det till sin M3:a, lät inget vidare. Med tanke på det höga priset så fick han snygga pipor bak iaf. :) Mvh/ Peter Hemsida: Länk |
|
|
Riv ner hela systemet , gör så grovt rör som möjligt allt under 3,5" räknas som sugrör , hela vägen lägst bak och i rostfritt, köp en fullflödesdämp med ett grovt snyggt utblås minst ett ovalt 5" grovt, naturligtvis i rostfritt det med. Förbanne mig, dom ska ha svårt bilprovningen att få på avgasutsugen... sen har du ryt i spisen, grabben.... |
|
|
jocke 7718 inte luras så, någon kan ju gå på ditt japan stuk!!! Länk Mvh Danne -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
jaja, danne....skoja ba lite. jag vet att en motor behöver mottryck, men det låter så fint när en V8 (som i mitt fall) får andas lite lättare.... Mvh/ Jocke |
|
|
Vad du än köper så måste du köpa ett ljudrör som ersätter mellandämparen för och få nogorlunda bra ljud( Eisenmann har ett sådant rör). Annars låter det nästan som orginal.. mvh. |
|
|
Ok, Tack! Mvh/ Peter Hemsida: Länk |
|
|
Kan bara rekommendera dig att anlita Fredrik på Uppsala Avgasteknik, och låta honom bygga ett system till dig i Rostfritt. Be honom bygga ett fullflödessystem, med endast den sista stora ljuddämparen, + ev racekattar under bilen. 2,5 tum är lagom storlek på rören. Kan säga att U-sala Avgas har byggt system på min M5 E39 V8, och det ljudet är bland det råaste jag/folk hört... Fruktansvärt rått, VASST ljud vid gaspådrag, men går riktigt lugnt o fint vid "vanlig" körning. U-sala har också byggt system på min kompressormatade M-Coupe tidigare, kompisens Audi RS4, flera andra vänners bilar, och vi kan VARMT rekommendera dem. Aldrig nå krångel, går att lösa allt, framförallt bra priser. Ferritas system är ju bra, MEN deras priser är fel, speciellt vid specialbyggen på lite finare bilar, + att Ferritas system till 99,9% låter likadant, bara ett mörkt, dovt bröl... ;( Nej, du skulle höra systemet/ljudet ifrån M5:an... Helt sjukt. Låter så fruktansvärt vasst... Jag lovar att de som hört den bilen INTE tycker det låter slött eller tråkigt... Du kommer inte bli missnöjd om du lämnar in bilen på U-sala... Mvh Kimmo. |
|
|
Mmm, låter vettigt. Men jag kör inte ända till Uppsala bara för det. Bor i halland. Annars är det säkert bra att bygga på plats. Har hört talas om just den firman. Men,, om jag väljer Eisenmann system, passar den utan problem då? Mvh/ Peter Hemsida: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.