|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| ET20, ja du har nog rätt, jag hittade en installationsanvisning på tyska och där rekommenderade de såvitt jag förstod att man helt enkelt slipar bort en lämplig del med en Dremel. Och den är inte lackad som sagt men jag skulle nog vilja böja in kanten lite så den inte är för vass efter att ha slipats av, undrar om man kan göra plasten lite böjlig med tex en varmluftspistol? Någon som vet? | |
ET20 |
Odde, jag skulle nog rekommendera att du bara fasar kanten lite lätt med ett fint slippapper! 330 Ci cab -02 ///M |
|
Sådär, nu har beställt en 4 * 70 mm med Race/Super Sound! Nu har jag väl en 4-6 veckor att slipa på min diffuser antar jag. ET20, du har nog rätt, en varmluftspistol är nog lite over-kill och risken är att resultatet blir katastrofalt dåligt. |
|
|
Odde, det ska inte behövas. Jag har oxå Eisenmann på min bil, 2x76 mm. M sport paket för den delen oxå, beövde inte göra något, passformen är perfekt. Men jag funderar även på soundpipes. Tror jag skulle låta coolt!! |
|
|
George.k - anledning Odde måste slipa diffusor är att han skaffar 4-pipigt (4 x 70mm) och alltså behöver ett motsvarande hål på höger sida av bilen... /bfg |
|
ET20 |
Och nu har jag beställt ett Eisenmann fran Xerius Racing! Jag var precis som Odde inne pa att köpa ett 4X70mm system, dock passade det inte till Cabben. I brist pa ett 4- rörs system sa beställdes ett 2X83mm sytem, nagon ska väl vara först med detta mastodontsystem, tydligen sa är det nagon sorts insats i slutröret pa 83mm systemet som skiljer det fran de övriga "mindre" systemen enligt Xerius! Mvh // ET20 330 Ci cab -02 ///M |
|
Grattis till er båda! blir spännande att se 4 pipigt och 2x83mm när de väl är monterade! /bfg |
|
|
Ojdå, det missade jag att det va 4 pipigt...maffigt värre =)) 2x83 såg jag på en tysk bil (330), det ser......fint ut |
|
|
Här har ni en 330 med 4-pipigt i galleriet Länk Ser inte ut som eisenmann iofs. |
|
|
Finns det någon 330 med ljudrör på oxå som har Eisenmann installerat??? |
|
|
Köpte Eisenmann till min 328 e46 slut burk.. har nu kört en massa mil. Och är otroligt besviken.. det låter inget mer än org. tyvärr.. :( funderar på att köpra soundrör.. Men snyggt vart de ju :) /M |
|
|
Vilken ljudnivå köpte du Murdock? /bfg |
|
|
Den högsta.. kommer inte ihåg om det hette race eller sport, race tror jag. /Micke |
|
|
Tjena, jag har ett ljudrör kombinerat med ett AC Schnitzer dämpare, blev något bättre efter att jag monterat dit ljudröret. mvh. |
|
|
Jag har kört dryga 100 mil nu, och ljudet har blivit mer påtagligt men är fortfarande tyst. Man hör när man startar bilen och den går på tomgång att det är dovare och mullrigare ljud, och när man trampar på från lägre varv, på höga varv låter den också lite mer och annorlunda men där är skillnaden inte lika påtaglig. Hur som helst så känner jag mig nöjd, hade kunnat få låta aningens mer men hellre att den går tystare än att den går för bullrigt. Utseendet är ju helt perfekt. Jag tror ändå att ljudrör gör bilen för burkig och bullrig för min smak, finns en 323 e36 på min gata som har dubbla DTM-blås och troligen ljudrör och den låter högt och otrevligt, dessutom envisas ägaren med att dra ur den med kall motor. Men hur som helst, jag är nöjd, bilen låter manligare och det dånar i garaget när jag startar den :D . Min bil: Länk |
|
|
oljekyld din länk funkar inte! + att förstår inte dej ett dugg.. det låter lite lite kanske när man strartar men .. 5200:- för det.. då kan man ju lika gärna köpa ett par ut blås på biltema för 79:- eller hur!? /M |
|
|
Länken funkar fint men sidan har lite problem. Jag tycker det framgår att bilen låter mer och dovare och inte lite lite kanske när man startar. För min del var värt pengarna för ljudet och utseendet, det är upp till var och en. Min bil: Länk |
|
|
Har ett Eisenmann supersound på min M-roadster. Precis som oljekyld säger upplever jag också ljudet. Det mullrar mest på tomgång utan att vara alltför störande för omgivningen. Det är inget fjortissystem som bara vrålar rakt ut när man trampar på gasen. När ett s.k. soundrohr moteras. Är man då tvungen att KAPA bort mellandämparen för att ersätta detta med röret ? Verkar vara en brutal lösning ifall man inte blir nöjd ? |
|
| Nu har jag monterat mitt 4-pipiga Eisenmann på min 330Ci. Låter bra gör det som sagt. Jag har dock ännu inte kommit fram till hur jag ska göra med diffusern (M-sport paketets svarta) som ju bara har "uttag" för två avgasrör på vänster sida. Jag har letat lite på nätet efter alternativ men inte hittat något. Är det någon som vet om det finns en motsv diffuser som M-paketets fast med hål även på höger sida? | |
|
Vad jag vet så finns inte färdiga diffusors till m-sportpaketet med dubbla uttag för 4 rörs system. Det vanliga är att man själv eller någon kunnig tar ut ett likvärdigt "uttag" på höger sida. Plasten brukar vara ganska medgörlig att hålla på med. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.