AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
7.717

Eisenmann installerat på min 330!

Sida 2 av 4
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Nu har jag lagt upp några bilder på min bumse med Eisenmann-pipan på. Bildkvaliteten blev inte helt lysande men man ser ju vad bilden föreställer iallafall;) Klicka på länken nedan och kika på 4e och 5e sidan om du är nyfiken.

Min bil: Länk
Ja
26
Janneman
530da xdrive
Ser lite tight ut, kan inte va många millimetrar upp till spoilern.

Är det samma utblås original på 323 och 328, eller kan man skilja på modellerna där?

Nån som kan svara på min fråga om att bara installera soundrör?
Od
24
Odde
330Ci -02
Är det förresten följande ni har beställt, Wendtan & Oljekyld:

---- www.eisenmann-technik.de ----
Artikel: ESD
Endrohr: rund
Durchmesser: 2x ø 76 mm
Bestellnummer: B5304.00760
Preis: 622,92 €
--------
Eller har ni köpt era på någon annan sida?

Och är det någon som vet om det går relativt enkelt att hänga på ett Eisenmann med fyra pipor istället på en 330ci? Vilka ingrepp behövs i kaross mm?
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Det är inte samma till 330 och 328, så min heter B5246.20760 Version RACE, jag köpte genom Stylabilen men fick den skickad direkt hem till mig från Das Vaterland :)

Od
24
Odde
330Ci -02
Tack för det, Stylabilen verkar vara något billigare än Xerious.

Är det någon som vet vad som krävs för att hänga på en:

Slutljuddämpare rund 4x ø 70 mm B5304.02320 SEK 8800.00

Jag har en M-sport bakre spoiler och måste väl då på något sätt göra ett likadant hål på höger sida som på vänster för de högra avgasrören. Eller kan man köpa en sån spolier/defuser där ett sådant hål redan finns? Alla tips mottages tacksamt!
Din Diffusor måste bearbetas. Annars skall det vara bolt on som jag förstått det.

Länk finns det några som kör med det systemet och är väldigt nöjda.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Ring eller maila Xerious för pris - den som var online var klart högre än det jag fick som pris när jag mailade dem.

/bfg
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Min hette B5304.20760 (2 x 76mm, Race/SuperSound)

/bfg
ET20
Jag har lagt en beställning pa ett 4-rörs Eisenmann system fran Xerius Racing till min 330 cab -02! Vid vid närmare granskning av Eisenmanns hemsida sa tolkar jag det hela som att 4-rörs systemet INTE passar till Cabben! Väntar pa orderbekräftelse fran Xerius idag, passar inte 4-rörs systemet sa beställer jag ett 2X76mm Race/SuperSound i stället.

Mvh.

330 Ci cab -02 ///M
ET20
Det verkar som de som köpt 2-rörs systemet valt 2X76mm, skulle det bli fel att välja 2X83mm varianten i stället? Original är vad jag kan mäta 2X70mm.....

Mvh.

330 Ci cab -02 ///M
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Jag var rädd för att 2x76mm skulle se för stort och fjårtisaktigt ut, men när jag såg Wendtans bilder så tyckte jag att det var perfekt, även fast jag ändå var lite orolig fram tills jag hämtade bilen :) Min högst personliga reflektion är att 83mm kan bli lite väl vulgo-stort, tänk på att rören är väldigt tunna och smidiga så hålen blir rätt stora :) Men det är ju du som äger bilen, du får kika på mina och Wendtans bilder och försöka skapa dig en egen uppfattning tror jag.
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Jag var rädd för att 2x76mm skulle se för stort och fjårtisaktigt ut, men när jag såg Wendtans bilder så tyckte jag att det var perfekt, även fast jag ändå var lite orolig fram tills jag hämtade bilen :) Min högst personliga reflektion är att 83mm kan bli lite väl vulgo-stort, tänk på att rören är väldigt tunna och smidiga så hålen blir rätt stora :) Men det är ju du som äger bilen, du får kika på mina och Wendtans bilder och försöka skapa dig en egen uppfattning tror jag.

ET20
Jag tycker att era Eisenmann 2X76mm system ser väldigt bra ut pa bild, dock skulle jag behöva se bilder pa 2X83mm systemet monterat pa en E46 som jämförelse för att göra en bedömning! Original är 2X70mm pa 330, kan verkligen +13mm pa dia. göra sa pass mycket att det ser "för stort" ut?

330 Ci cab -02 ///M
bf
305
bfg
M3 SMG -02
ET20 - vet inte vad du har för stötfångare men tänk på at 2x83mm dessutom garanterat kommer kräva modifikation av stötfångaren ller diffusorn.

Du har ju fler bilder på 2x76mm på min bil också - de passar perfekt in på M-sport II paketets diffusor. Länk

/bfg
ET20
bfg: Jag har Aerodynamikpaket II pa min 330, hur myket är det i spel i mm. mellan diffusorn och ditt Eisenmann system?
Enligt Eisenmanns hemsida sa star det att modifiering av diffusorn är nödvändig även pa 2X76mm systemet.......!?

330 Ci cab -02 ///M
ET20: Titta på mina bilder i denna tråden: Länk
M-sportpaket 2 med 2x76mm.
Jag har inte hört talas om någon som fått modifiera sin m-sportdiffusor med 2x76mm.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
ET20
wentan, jag har sett bilderna pa din bil tidigare och Eisenmann systemet och för den delen din bil f.ö. ser väldigt snygg ut!
Trots det sa tror jag att ett 2X83mm system skulle göra sig väldigt bra det med........man gar upp 13mm pa dia fran original vilket inte borde bli "för stort"
Även om det krävs lite trimmning av diffusorn sa vallar det knappast nagot problem, möjligtvis om man vill aterställa bilen med originalsystemet igen! Radien ökar med 3,5 mm fran 76mm systemet sa det kan knappast vara mycket man behöver trimma i sa fall!

330 Ci cab -02 ///M
Od
24
Odde
330Ci -02
Någon som vet hur man modifierar M-sport II diffusorn om så behövs? Jag är väldigt sugen på ett Eisenmann 4x ø 70 mm så jag behöver då göra ett likadant "hack" på höger sida som på vänster. Någon som vet ett företag som kan göra detta, helst i Sthlms-regionen?

Se bilder på hur det skulle se ut i så fall:
Länk

Länk
ET20
Odde, diffusorn är av plast sa en bearbetning med lämpliga verktyg kan inte vara svar att utföra! Vad jag minns fran min bil sa är inte diffusorn lackerad!
Gör en mall av det vänstra uttaget och för över den rätt positionerad pa höger sida, borde väl vara symetriskt placerad.

Mvh.

330 Ci cab -02 ///M
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
ET20: Iom att godset är mycket tunnare än original så känns det som att det kan bli för stort, men jag vet ju inte. Dessutom är det bara min egna åsikt :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.