|
|
|
|---|---|
| Hej kopplade ur lmm idag och då svajade tomgången rätt rejält och det är väl som det ska hoppas jag .. fan håller på att bli tokig på bilen från att varit nöjd BMW ägare till att tamefan skaffar jag mig en japanare snart.. den går som en ja jag vet inte .. men ibland går den bra för att sedan gå dåligt slö o svag tappar kraft mellan växlarna ... sen verkar den ju inte dra särskillt mycket bensin med tanke på att man kör mycket istan så det där med lamdasond.. ja vet inte vad jag skall göra .. ifjol byte jag kat,lamda, bränslepump (den var paj) luftfilter och oljefilter vid byte av oljan tänstift.. och ibland har jag märkt att då jag kommer in mot en korsning och frikopplar så svajjar tomgången från 600 till 1000 sen ner till 500 upp till 1000igen några gånger så där !! lamdan är köpt på Motornord! | |
parolof |
tomgångsventilen behövs göras ren |
| Hej parlof kan det vara den som ställer till med att den går väldigt dålig och känns slö också?? eller är det bara den vandrande tomgången som uppstår ibland | |
parolof |
låter som flera fel, den vandrande tomgången borde bero på tomgångsventilen, hade samma på min, men bara ibland, precis som du |
| Sprickor i gummibäljen mellan LLM och insug ?? | |
| Ok ja då får jag ta och rengöra den ... sen det där mad sprickor i gummibälgen den grova antar jag att du menar ... det är ju nån ting under insuget också en lite tunnaer gummibälg... ok kom med mera förslag men jag tackar så mycket för de förslag jag fått | |
|
är Lambdan original eller pirat? köp ALLTID original.. BMW Williams F1 Team. |
|
| soppafilter...? | |
| Hej wdac jo det är en pirat från motornord och jag tycker den inte har varit sig riktigt lik sedan jag bytte den .... Chrille soppa filtret är bytt för ca 500 mil sedan | |
Mr_Knight |
Vars sitter soppafiltret? är det bökigt att byta på min bil? (318is) //Martin |
svintoleffe |
Det som även kan vara att det är sprickor i någon vacum slang, ta startgas, o spraya över alla slangar, Länk Bimmern MVH Leffe |
| Hej har nu .. börjat fundera på om det är laddningen som spökar och det kan ju ställa till det kan jag tänka mig .. testade att sraya startgas .. var nog kanske lite för feg men upptänkte inget.. men i kväll när jag åkte hem från en bekant så tänkte jag att oj vad trippmätaren siffrorna alltså lyser starkt och helt plöltsligt lyste dom svagare... sen när jag stod utan för garaget så testade jag att öka varven och vips när jag gasade så ökade bekysningen ,,.... kan det verkligen bara vara det som ställer till med så mycket | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.