|
|
|
|---|---|
|
Jag har provat en 320 -02 med 11.800 mil på mätarn, svensksäld, en ägare och full servicebok. Hittade inga direkta fel, men jag tycker nog att utväxlingen är lite väl låg för långkörning. Är det något speciellt att tänka på när det gäller service framöver? Hur är det med kamremsbyte? | |
|
Det är kedja i den , så teoretiskt behövs inget byte.Det ska hålla bilens livslängd ut. Angående om utväxlingen , du behöver inte oroa dig. Jag brukar ligga runt 4000-4500 varv på långresor (1500 mil) i Tyskland och jag tror att min är ännu lägre växlad. Det var i alla fall det intrycket jag har fått då jag jämförde min bil med en 170 hästars 320. |
|
|
Att den kanske varavar något mindre i 02:an beror nog på att den har 200cc större motor än den som tex sitter i 00:an. Om du nu kör en del långköringar och mycket motorväg kan en automat vara ett alternativ då varvet är något lägre än i en manuell. |
|
| Har själv nyss köpt en 320i -02. Hade en 328i E36 förut och visst var den piggare. Men 320'n pinnar på ganska bra den också fast inte som 328'an på låga varv. Kanske ligger varvet lite högre för att den ska bli mera körglad? Själv uppfattar jag den dock inte som "varvig". | |
| Tack för svaren, jag hade en 323i -85 en gång i tiden där kamremmen gick av, därav mina farhågor. En annan sak, bilen jag är spekulant på är av modellår 2002 dvs 170 hk, modifierade framlysen, ratt mm, men är tillverkad och registerad hösten 01. Vilken årsmodell gäller när man jämför priser? | |
|
Det beror på. Min bil är tillverkad september 2001 men BMW ser den som en -02. De går på modellår. Alla andra lär värdera den som en -01. /M Min bil: Länk |
|
| Personligen skulle jag se den som en -02'a då den har facelift'en. Men jag skulle värdera den efter skick och utrustning. | |
|
Är det en -02 så värderas den ju därefter. Sak samma gäller ju för alla andra bilar och årsmodeller. Om den sedan är uttagen senare kan ju det spela in vid prissättningen, men en -02 är ju alltid en -02. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.