AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
809

3 serie mycket smidigare än 5 serie?

marw
Hejsan tycker min bil är lite klumpig, men jag är nästan 2 meter lång (1,96) och har ruskigt långa ben. Jag trivs bra i min vagn, men jag behöver mer klister på vägen. Vad rekommenderas. Bytta till e46 eller ge sig på fjädring dämpare??

Mvh,

Martin

pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Ja alltså i grunden är ju 5-serien byggd för att vara en komfortabel bil, men den blir lite sportigare med M-sportchassie. 3-serien är inte lika komfortabel, men sportigare. Sedan kan man ju modifiera bilarna för att få dem som man vill ha dem. 5-serien är ju en större bil, vilket kan rekommenderas om du är lång. Vad har du för chassie i bilen nu? Om du inte redan har M-chassie, tycker jag du ska köpa till det.

Det omfattar:
*Hårdare/lägre stötdämpare & fjädrar.
*Grövre och styvare krängningshämmare
*Styvare bussningar i framvagnen.

Ett annat mycket bra alternativ är att köpa Bilstein Sprint stötdämpare och H & R fjädrar. Då blir bilen väldigt hård.

/Per
marw
Tjena

Standard chassi idag. Vad går ett M-sport chassie på? 20 pix?

Mvh,

M

Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag sänkte min e39:a 20/40 och monterade Bilsteindämpare, nu känns det som man kan köra hur fort som helst i kurvorna.

BMW CS #5206
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
På e46:an är ju väghållningen bättre, men inte alls så komforttabel.

BMW CS #5206
Montera Sachs Performance- chassie. Lite styvare än M-technik. Tror att du kommer uppskatta det mycket :)

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tycker du ska byta till en e79 coupé :o)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hur fasiken kunde det bli 79? 46 menar jag så klart.
marw
Är det något som har något kit eller rekommendation på bra fjädrar och dämpare jag ska satsa på. Jag vill inte sänka min bil för mycket då hela Malmö är ett stort farthinder idag. :)

Mvh,

M
marw,

Det var precis vad jag med flera gjorde!

Om du inte vill sänka bilen så satsa på nya standardfjädrar samt Sachs Performance- stötdämpare runt om!

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.