|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Har haft "deffekt" koppling nu ett tag.. urtrampninglagret som levt omkring o rasslat lite ibland antar jag. Men nu är det så pass allvarligt att att det börjat gnissla ("metal mot metalljud") även när bilen står på tomgång gnisslar det. När man trycker ner kopplingen så låter det som bara f**. Bilen får stå så länge. Nytt kopplingskit är på väg. Min fråga är; Är detta nu kopplingen som låter, så det inte är nått annat som börjar ge sig, som växellåda eller så? Förstör man växellådan om kopplingen havererar totalt? Tacksam för hjälp... | |
|
Ja det kan man nog säga... Är kopplingen total havererad så får du ju inte i växlarna, med våld kanske =) Är kopplingen sliten kan det bli slitage på synkringarna i växellådan. Men så länge den kopplar ur och du får i växlarna som vanligt är det ingen fara. /Per |
|
|
Tack Per för svaret. Det går ju att växla, men med ett högt metallgnisslande som följd. Man bör nog inte köra allt för mkt med den anatr jag =) Ska byta allt nästa vecka. Hoppas allt löser sig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.