|
|
|
|---|---|
|
Hej på er... Jag är på semester i östersund men bilen böra krångla till. Det läcker kylarvatten fast inte från kylare utan själva från motor men det är jätte svårt att se var den läckar. det läckar inte mycket. Bara att det irriterar. andra fråga Battery har blivit urladdat flrea gånger. Jag har köpt ett nytt battery och kopplade den igår. Men jag är lite oroligt. Kan man mätta på något sätt om genraotr laddar battery + om man kan mätta på något sätt med voltmättare om den drar ström fast allting är stängt. Har ni nogåt bra ställe eller duktig bilmekanik att rekomendera i Östersund. jag ska uppskatta allt snabb hjälp. //Harvinder Nöjd BMW ägare Länk | |
|
Frågan är om färddatorn på E38 kan mäta spänningen på samma vis som på E32? Får man cirka 13,7-14,5V funkar laddningen. Det går ju också att mäta direkt på batteriet med voltmeter. Ska du mäta om den tjuvdrar ström så måste du ha ett instrument som kan mäta ström, allra enklast är det med en tångampeermeter, då behöver du inte ens lossa kabeln till batteripolen. //Magnus |
|
|
jag har testat idag genrator med voltmätare den genrerar. så att jag är säkeret på att den laddar. Jag mätte Amp och den ligger på 0.7 Amp fast allting är stängd. men närman drar ut en säkring som är för bakglasruta + centrallås + Cupelampor då hamnar den på 0.2 Amp och inga ölampor lyser. Nöjd BMW ägare Länk |
|
|
Ang. läckaget så är det förmodligen kondens vatten från ACn. = allt OK! ///Danne Min bil: Länk |
|
|
Läckaget är borta nu Jag tror oxå på det... Hoppas att det inte dyker upp några flera fel imorgon. vi ska fortsätta norut. Nöjd BMW ägare Länk |
|
jnse |
Ja har du på AC:n så blir det en blöt fläck under bilen, så det kan se ut som att den läker kylarvätska. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.