|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag skall byta kondensor på min 740 -93, finns det nån som vet hur man går tillväga, man måste väl ta den uppåt i motorutrymmet??? Är det mycket jobb? Provtryckte systemet häromdan och kondensorn läcker... Snart kommer väl värmen...och då blir det svettigt =) ___ BMW V8 - The Best A Girl Can Get!!! | |
|
Hej! Vet ej om det är riktigt samma förfarande, men nog lite iaf. www.autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=31 mvh: mr_majzoo icq: 29815001 |
|
|
Tack, mr_majzoo det såg ju inte allt för bökigt ut. Finns det någon som kan bekräfta att det är samma tillvägagångsätt på 5 och 7serien??? ___ BMW V8 - The Best A Girl Can Get!!! |
|
|
Jag är ganska övertygad om att det är samma tillvägagångssätt på E32 och E34. Återkom gärna när du har gjort bytet, jag ska göra samma på min E32. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Det är samma kondensor på E32 och E34. Om ni skulle vilja ha hjälp ang, kondensor hör av dig i privat mail. |
|
|
Jag vet att det är samma kondensor, men inte om det är samma konstruktion på båda bilarna? Om så är fallet, att man tar ut kondensorn framåt, så verkar ju det ganska enkelt :) ___ BMW V8 - The Best A Girl Can Get!!! |
|
|
Kondensorn går åtminstone att ta ut bakåt, men det var förstås inte det du frågade efter. Kylaren måste då bort förstås. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Är det bara kylaren då, det sitter ju oljekylare, och kylare till lådan där oxå...och då blir det massor med jobb ju...?!? ___ BMW V8 - The Best A Girl Can Get!!! |
|
|
Och då måste man väl bort med kondensorfläkten först oxå..? ___ BMW V8 - The Best A Girl Can Get!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.