AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
758

Stenskott?!

Vet någon hur, eller OM man kan få bort stenskott som finns på motorhuven och på fronten...
finns det någon ställe man kan ta den så att de tar bort den eller??? någon som vet
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Är det bara lackskador eller har det blivit så hårda slag så du fått bucklor?
I så fall finns det ny teknik där man pressar och suger ut smärre bucklor utan att behöva lacka om. De bilvårdsfirmor som är agenter för DITEC brukar ha detta men det förekommer säkert på fler firmor. Ta en dykning i Gula sidorna, varierar väl lite från ort till ort.

Är det "bara" lacksskador är även där en bilvårdfirma ett hets tips för proffsig ifyllnad av skadorna samt en polering. Och i värsta fall en omlackning och lackförsegling
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Om lacken är borta pga ett stenskott går det inte att trolla tilbaka den så det ser som nytt ut. Även en omlackering bär sina spår med sig. Stenskott som blir ifyllda tenderar att ha enstörande effekt när blicken smeker lacken så att säga. Jag lägger inte i mina stenskott utan lackar om huv efter 3-5 år~20000mil. Smaksak vad man väljer. Stenskott bör man lägga i pga risken för ev korrosionsangrepp. JAg provade buckelborttagningtekniken på bilvårdsteknik här i sthlm för ett tag sedan. www.ditec.se finna alla åf av det. Det finns ett inlägg längre ned. Som sail säger ifyllnad och polering brukar ordna det mesta.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.