|
|
|
|---|---|
|
Finns det något intresse för en 540i 6vxl-95 Orientblåmet/svart skinn, klimaautomatik, eltaklucka, elsvankstöd framstolar, gardiner x5, shadowline, hifi högtalare, 2x airbag, farth, AUC, startspärr, Navigator, 2äg, 3äg om jag köper den, små godkända regskyltar, sommar o vinterdäck på alufälg, med bra historik/service? Är den möjlig att sälja för 50tkr, trots uppåt 35000mil? Mvh Stephan | |
|
E39 antar jag? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Gemini__ |
Ganska så säker på att det är en E34 han menar. Får se vad han säger. =) |
|
Lär ju vara en E34 med tanke på årsmodellen. Ingen lättsåld bil med så många mil men vad som är ett rimligt pris har jag svårt att uttala mig om. ___ //Ulf |
|
|
Det gjordes E34 även som 96:or, se t ex Stephans profil. "Navigator" fanns inte i E34. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Helt rätt att det gjordes E34 -96 men det gjordes inga E39 -95. Navigator kan ju vara en eftermonterad. ___ //Ulf |
|
|
E34, vad annars;) navigatorn är troligtvis från Becker eller liknande, bilen har varit utannonserad sedan början av året, hos en Tysk BMWhandlare, bör gå at få ner från deras utpris på €4490, självklart helt ingenomgången, utan fel, det är en förutsättning, för ett eventuellt köp. Mvh Stephan |
|
|
Det festliga är att det tillverkades 540i Sedan E39:or 1995 i storleksordningen 15-30st;) enligt bilprovningenslista för årsmodell börjar 1996 årsmodell av 540i E39, på vårkanten 1995! Dock vet jag inte om dom 540 bilarna fortfarande rullar eller om det handlar om förseriebilar som skrotades relativit snart efter tillverkningen. Av 540i E34 Sedan, vet jag endast om 1 tillverkad 1996, en högerstyrd 540iA, övriga av 1996 årsmodell är tillverkade 1995. Mvh Stephan |
|
|
540-oraklet har talat, grymt påläst Stephan! //rodge BmwCS #5251 |
|
|
Kul med folk som har koll på modellerna!! E34 540 6-vxl är underskattade. Mycket hellre en sån än en motsvarande M5. |
|
|
Kom inte e39 med ez 12/95 som första månad? |
|
|
12/95 har jag också sett i någon reservdels/tillbehörskatalog så jag får väl ändra mitt påstående ovan till att E39 inte fanns som modellår -95 däremot så började dom tillverkas och säljas under 1995. ___ //Ulf |
|
|
Varför undrar du om den är möjlig att sälja för 50tkr? Ska du köpa en 540i med 35000 mil på mätaren för att sälja med vinst i Sverige? :) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Olof Ovenholm: Jag antar att han kollar upp om han kan få tillbaka pengarna efter användandet, då det kostar en del att åka till tyskland samt att regga den:-) Tror inte att Stephan tar hem den för att tjäna pengar på den. //rodge BmwCS #5251 |
|
|
Stephan735i: Bilen verkar ju stå i Tyskland om jag fattat dig rätt, men isf, varför skrev du att den har "små godkända reg.skyltar" ?? Den är ju inte ens inreggad i Sverige???? Undrar också: varför skulle dessa skyltar höja värdet? |
|
|
Rolex: Stephan har som fetisch att bara ha små reg.plåtar. Däremot så gör det ingen skillnad på marknadsvärdet. M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
kilroy |
Rent spontant låter 50k lite i överkant...tänkte själv försöka få ut 55k för min, trots mindre utrustningnivå men "bara" 20.000 mil på mätaren.Mvh kilroy"Att styla en Volvo är som att sminka en gris" |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
frågan är väl egentligen varför? det borde ju finnas gott om bilar med mycket mindre mil på för samma eller lägre peng. en 35000-milare är ju stendöd här i Sverige, liksom i tyskland. Personligen så skulle jag inte betala mer än 2500 euro för en sådan bil, och det är ändå osäkert om man får igen de 35000 kr den kostar klar i Sverige. Men det är min åsikt....//Johan |
|
Olof; Precis som rodge skrev, går det sälja den efter 4-12 månader för ca 50tkr, eller är milskräcken alltför stark? Några lättjänade pengar är väl ingen E34:a import? Vad skulle min Gröna 96:as i jämförelse med den Orientblå 95:an, värderas till, 21300mil all utrustning utom farth, elsvankstöd passagerarstol, nivåreglering, armstöd fram, dragkrok, grönkant vindruta, BMW pro kassettspelare, el-gardin och allt vad sport heter, dock med eftermonterat sportchassi? Min far kom med ett förslag, om det var/är jätteseriöst vet jag inte, med det tål att funderas på, det skulle vara att han använde min gröna 540, och i och att jag inte vill sälja den, "om jag inte hittar BJ12831 eller BJ12832 förstås, BJ12833 har för lite utrustning för min smak" skulle det vara ett lån alternativt försäljning med återköpskrav, och om det scenariot sker behöver jag något att bruksköra, en tid och då finns det några få bilar jag kan tänka mig, nämligen 735i E32 5vxl med diffspärr, airbag, klimaautomatik, skinn, inte alltför lätt att hitta, 540i E34 6vxl, den orientblåa har godkänd utrustningsnivå, och någon annan vettig finns inte till salu i Tyskland just nu, 740i E38 4,0 6vxl med xenon, skinn, klimaautomatik för 40-60tkr, krav liten regskylt vilket betyder import av mig, eftersom det inte finns några manuella 740i E38:or med liten skylt i Sverige? Reservation på E38, eftersom jag inte har personlig erfarenhet av modell som övriga tänkbara bilar, E34 540i 6vxl kan jag så väl att den inte blir dyr i drift. Nästa bilmodell, som jag gillar och som har mycket låga driftskostnader: VW Scirocco II inga problem att hitta en snygg 90-92:a för 5-10tkr i Tyskland, tyvärr 95hk och inte 112hk som min precis sålda 83:as GTi, den såldes för 833 % mer en jag gav, trots 4000mil och 3års ägande;) Visst mycket tid och omsorg nedlagt får jag väl lov att säga, men det är inte ofta värdet stiger på bilar, trots stora pengar investerade. Liten regskylt är som sagt en fetisch för mig, enda sedan jag fick en till min Golf II, 1995 när skylttypen kom, tyvärr är det svårt att få den på fordon redan inregistrerade i Sverige, självklart skulle jag fixa det på en E34/E38/Scirocco II, E32 är svårare att fixa, då behöver jag den Japanska reflexrampen, som jag inte vet om den går att få tag i utanför Japan, finns det ens nya? Jag tror att det är en klar fördel att ha godkänd liten regskylt, "dock ser jag till att det går att beställa stor skylt om nu köparen inte vill ha liten skylt" det märks på intresset, skylten/skyltarna ger, man behöver en unik bil "i positiv bemärkelse" för att den ska vara lättsåld, se på min Scirocco, i princip utan konkurrenter i prisklassen och då gick den också i väg direkt, med prut på en tusenlapp, och det endast på grund av ett slarvfel från min sida. Mvh Stephan |
|
|
Tyvärr finns det nästan inga 540i E34 6vxl ute på marknaden, dom andra 540i E34 6vxl som finns till salu i Tyskland är följande: Fjordgrå 94:a med tygsportstolar, eltaklucka, shadowline, startspärr, snygga 18", manuell A/C, CD, 20000mil och €5200 som utpris, privatannons, vilket betyder inget skinn, inga M trösklar och tråkig airbagratt, denna är den som är näst bäst för mig. Nästa: hos bakgårdshandlare, med krockad framstötfångare, Oxfordgrön 94:a, 17500mil, sportchassi, CD, ASC+T, A/C, värmesitsar, tygklädsel, 17" MK Motorsport, shadowline, startspärr pris €3950, den ser dock alltför risig ut för mig. Och slutligen en Touring-95:a, för €5800, Cosmossvartmet, grått tyg, rails, 14100mil väldigt lite!, Elsitsar, elsvankstöd, kassettspelare, Hella blackline framljus, 2xairbag, manuell A/C, 17" hjul, shadowline, svart trä, tyvärr är mitt intresse av Touring mycket lägre en för sedan, vet inte exakt vad det beror på, men så är det. Ingen av dessa bilar är i närheten av att vara så välutrustade som den Orientblåa hos BMWhandlaren, för egen del är jag inte rädd för milen, utan tycker att det är häftigt med mycket mil, jag hade varit intresserad även om den hade rullat det dubbla! Nu hittade jag precis denna bil.. Länk den känns som en bättre affär än den Orientblåa, och 7 serie har jag alltid föredragit framför 5 serie, lite tråkig inredningsfärg, men annars helt perfekt! Mvh Stephan |
|
|
Stephan735i: Ok, då fattar jag det där med skyltarna... Har nämligen själv små skyltar både bak+fram på min bil. Sa till på reg.besiktningen att jag ville ha en fram och beställde sedan "en framskylt till" och monterade den bak istället. Mest för att det var lite kul :-) mvh. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.