|
|
|
|---|---|
|
frågan är är det bara bolt on lr?... eller vad ska jag byta är det helal bärarmarna. eller för jag vill ha stötdämapre å fjädrar oxå. sen undrar jag om bromsledning typ nipplarna passar å så,, , | |
|
enklast att ta hela bärarmen! MVH Johan K |
|
|
okej. vet du det där med oljarören till bromsarna.. och vet du hur mycket grejer jag behöver fram.. eller är det samam skit på 318 som 323.. borde ju va litte skillnad med tanka på vikt på motor... jag ska så småning om köpa ett stötdämpar / fjäder kit. därför vill jag har framgrejerna ochså. |
|
|
oljerören delar du uppe vid fästerna till bärarmarna. Du låter rören som ligger klammrade på bärarmen följa med från 323, sen skruvar du ihop dem med de från 318, ruggig baggis! ang. handbromsvajern måste du byta den, det är bara att lossa fästena vid spaken och dra ut dom (kan sitta i sinnet om du har otur), men de gamla ska du ju ändå inte spara=) kom sedan ihåg att lufta systemet ordentligt innan du gasar iväg. lycka till! /Simon |
|
| tackar tackar... Vet du Om framdämparna är samma som 323... bordej u inte va det men ?... det är julitte viktskillnad ,,, jag har en 318 som jag ska ha 323 grejer för jag ska i med 6:an i den?... | |
| Framdämparna är grövre på 323. Men ta hela fjäderbenen så är de problemet löst också. | |
|
OKi OKi,,, oken men passar 318 oket på 323 skivan eller är det bara att försöka få dän det skiten med?... och vet du om det är nnå skillnad mellan gammla å nya karrosen jag har en från 88. Passar då grejer från en tex 86?. |
|
|
Det passar nog inte eftersom 323an har andra skivor som är tjockare (ca 22mm mot för 318 som har ca 12mm) Har för mig att de mest är utvändiga förändringar som skiljer mellan den äldre och nyare e30 karossen. tex. kofångare lysen |
|
| jo borde ju va så oxå. det men gammla å nya karoosen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.