|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag ska åka till Tyskland på tisdag och hämta min 530IA När jag pratade med säljaren på bmw så sa hon att det inte finns röda skyltar längre. Kan det stämma?Hon sa att det fanns två typer av skyltar nu gul och svart båda kostar 150 euro. Är det någon som känner till något om dom nya skyltarna? Tack på förhand! | |
|
Godmorgon, För börja med att hälsa dig välkommen till forumet !! Jag hämtade min 530 i maj och då fanns det fortfarande dom "röda" plåtarna.. Du för väl tala om för henne att du vill ha plåtar & försäkring som gäller i 2 veckor så borde det ju inte vara några problem.. Själv så betalade jag 200:- Eur för plåtar och försäkring hos BMW i Asperg.. Har du någon länk till bilen som du ska köpa ? Mvh Jimmy |
|
|
Hej Jimmy! Jag får ringa igen. Det verkar konstigt om dom har ändrat sedan maj. Här är bilen Länk |
|
|
Fick tyvärr inte länken att funka.. Mvh Jimmy |
|
|
Då jag importerad min bil för en vecka sedan så fick jag röda skyltar (tror jag, texteen på skylten var röd). I det priset var det med 2 veckors försäkring. Priset för detta var 150€. |
|
|
Då kanske hon har blandat ihop färgerna . Men det verkar som det är nytt pris om du akb fick 150e Jag ska ringa senare idag. |
|
|
Priset kanske varierar beroende på vem som gör det åt dig. Kan tänka mig att en auktoriserad BMW handlare tar ett par € extra för att göra det. |
|
|
jmb Menar du dom Svenska röda interimsskyltarna som fanns för ett par år sedan som man fick i svenska tullen så finns dom inte mera. Men menar du dom Tyska exportskyltarna så läs importgudien : Länk |
|
|
bayern münchen: troligen syftar han ej på dessa skyltar eftersom de aktuella skyltarna skulle köpas på bmw och betalas i euro. jmb verkar vara väl medveten om de tyska exportskyltarna och undrar troligen bara om de blivit ersatta av någon annan variant, förstår därför ej varför han skulle läsa importguiden? (som du skrev) |
|
|
Hej! De röda skyltarna finns kvar, och kostar runt 150 Euro om man gör det själv eller om säljaren ej tar profit! Runt 200 Euro om säljaren tar betalt för att hjälpa till. Har ofta hört att även de på bmw inte känner till den röda sk "överföringsskylten". "Rolex" dina inlägg är alltid lika trevliga! mvh |
|
|
bologna996: Det tackar vi för! (ironi misstänker jag) Inte lätt o vara ödmjuk när man alltid vet bäst... |
|
| Rolex@ sorry jag missuppfattade jmbs inlägg jag läste kanske lite slarvit,annars så tycker jag att det är bara bra att läsa importgudien om man inte har läst den tidigare. | |
|
Nu har jag prata med henne. Det verkar vara likadana skyltar som akb köpte. Nu känns allt bättre.Tack för tipsen! M v h Magnus |
|
| där man hämtar ut röda exportskyltar i tyskland vet ngn ifall dessa har öppet nån tid på lördagar? | |
| ej bmw då utan deras bilregister ställe. landrantsam eller vad det heter? | |
| "Zulassungsstelle" menar jag. sorry för mina inläggssspam man kan visst ej redigera sitt inlägg i efterhand? | |
|
stimpenbmw2: Beror på i vilken stad du ska till. De större städerna har lördagsöppet under sommaren (slutet av april -> slutet av sept). I vissa mindre bondbyar är det troligen tvärstängt däremot. Men snabba dig eftersom de inte har öppet på eftermiddagen så du har oftast fram till lunch på dig o lösa skyltarna + övr. mvh. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.