AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.596

M3 E46 film

Sida 2 av 2
Jag tycker orginalsystemet på M3 låter mycket bra, gillar det metalliska ljudet. många eftermarknads avgas låter riktigt illa, typ simon wannabe som inte alls passar M3an.
fanns nåt "F1" system till M3 i USA som lät otroligt gott men kostade $7000 har jag för mig.
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
SS Race, Dixis och GruppeM är så nära Kreis-sieg du kommer, knappast några simon wannabe prylar.

Kreis-sieg kopplar förbi ljuddämparen med ett knapptryck så det blir rakarör och det låter underbart. Perfekt att själv kunna välja när det ska låta med. Synd att det är så förbannat dyrt.

/Robban
35
96
355Hp
Bmw M3 E46 SMG 2003 Såld
Bmw M5 E39 1999
Kreis-sieg=Världens dyraste elektromagnetiska ventil.

Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Hahaha! Så sant, så sant...

/Robban
Kreissieg låter så gott! Se och lyssna på de här filmerna! Det häftigaste ljudet jag har hört i en gatbil.

Länk Mode - Road Test 4 (Road Testing: Take Off)

Länk Mode - Road Test 6 (Road Testing: Driving 2)

Länk Mode - Full throttle action 1 At Tokyo Speedway (Super Sound!)

Hur svårt kan det vara att göra själv?

Min M5 E34: Länk
M femman:

Vilket ljud och ja klass med Carrera GT kanske inte riktigt samma klass men inte långt därifrån, Carreran låter snäppet värre.
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Inte alls svårt, skruvaav ljuddämparen bara ;)

/Robban
M3 och nya M5:an släng er i väggen!! Lyssna på detta Länk

Fyyyyfan vilket ljud!

Min vackra Länk

Mvh Dragolito
Dragolito, det där lät underbart! Påminde väldigt mycket om Carrera GT, stod bakom en sådan som stod och varvade på en bilmässa i cirka fem minuter. Att det ringde i öronen en dag efter gör inget. Mums!
Kan någon snäll fixa ett ljudklipp på Carrera GT?

Min vackra Länk

Mvh Dragolito
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
OJOJOJOJOJ. Underbar tråd.

Jag hade ferrita + kattersättare på min förra M3 E36 och det lät bra, men eisenman låter helt otroligt....finns inget system som låter likt det. Därmed inte sagt att det låter bäst eller finast, men satan vad brutalt det är..orent på nåt vis.

Nu har jag orginal,(än så länge hehe) låter rätt bra ändå faktiskt.

MVH: Henrik

///M3
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
M3_LOVER:

Har du bytt till en annan M3? Vore kul att se bilder på din nya. Vad har du för individual-grejer i den? Detta inlägget blir väl raderat om någon minut....

//Schnitzer
Jag har en film med Carrera GTn där den kör på bana och även när den varvar lite. Nästan 2minuter lång och 21mb stor. Har tyvärr ingen server att lägga upp den på.

Annars får du hålla till godo med denna som ligger på Porsche.de sida.

Länk

Ändra till "Abgasanlage".

Hoppas ingen tar illa upp att jag länkar till Porsche på en BMW-relaterad sida. Förlåt isåfall. ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.