AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.594

M3 E46 film

Sida 1 av 2
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag var ju nere på träffen i Schweiz i slutet av april och filmade en liten uppvarvning med en M3 E46 som hade Eisenmann sportavgassystem.

Ladda ner här:

Länk

//Schnitzer
341
Völund
E46 BMW 328IA -99
hejsan!

Vilket underbart ljud. Du har inga mer filmer från träffen ?

//Jonas

"Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW"
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Völund:

Jo, några fler uppvarvningar har jag. Ska lägga upp de åt dig. Vänta i några minuter bara så är det klart!

//Schnitzer
hampe m3
så trevligt ljud i dessa 6or.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
hampe m3:

CSL har också grymt ljud. Hade tänkt spela in de också, men då visade det sig att jag inte hade tryckt på recordknappen. Var så galen så jag missade det :(

//Schnitzer
hampe m3
aaa den låter rått, ordagrant, hörde en CSL spätta fullt förbi mig i solna, då blev det kladigt i byxan..
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Hmm, kom inte på så bra namn på de men här är de i alla fall.

M3 E36: Länk
M5 3,6: Länk
M5 E39 (GRYMT LJUD): Länk
M5 E60 (bara en video där den parkerar utanför restaurangen): Länk

Kommentera gärna! :)

//Schnitzer
hampe m3
ooo E36, min favo, personligen gillar ja mer smatter system (metaliskt men inte så bludrigt) men trevligt att lysna på.

E60, oj oj oj det dalrade i påsen när den parkerade, hm granarna gillade det nog inte, dovt så det räcker..

o motorerna va varma??

Litte ot men men, kompisen ringde tidigare idag, stod utanför , ut kommer en kostym, sätter sig i en m3 E46 backar i m 1an inan bilen står stilla o fullt spätt på 1 o 2, ägaren blir nog jkl glad när han får tillbacks den..
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
hampe m3:

Ja M3 E36 låter gott!

Ja, de flesta motorerna var varma. De varmkörde litegrann före som tur var.

Det var så otur för jag hade ställt in kamera på ljudupptag utan att jag visste det samtidigt som en M5 3,6 bottvarvade mellan 7500-8000 rpm. Varvmätaren låg och snärtade där flera gånger. Inte nyttigt men det blev ingen film tyvärr. Ljudet tog jag bort för det var inte kul när det inte fanns någon bild.

//Schnitzer
hampe m3
stälde själv vår m3 i en litten singel fils tunnel efter att gumman o ja varit utte o buss kört i ett par timar en vardags natt för föra sommaren, sport systemen låter ju offtast bruttalast när dom e RICKTIGT varma o filmade, slängde den senare då min icke upphetsande exstatiska röst försökte över rösta ljudet m upprepande uppmaningar om att gumman skulle blippa mer på gasen,, hahahah
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
hampe m3:

Hehehe! Det låter konstigt när man pratar och sedan lyssnar på filmen. Man låter helt sjuk, men alla andra låter helt vanligt.

Om du missade mitt reportage från träffen i Schweiz så har du det här. Det är bara bilder och text dock: Länk

//Schnitzer
hampe m3
Mkt trevlig läsning, det blir god natt sagan för mig innan ja tittar på kudden idag,, fast för litte Dakargula o Mugelot roth (stavning) e36... mina favoriter..

Fast Phenix gula e46 e ju inte fy skam...
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
hampe m3:

Tänk om alla barnen skulle få en sådan godnattsaga. Då skulle det bara finnas folk med grymma bilar :)

//Schnitzer
hampe m3
somliga är ju lyckliga 96 miljoners lotto vinare VARJE NATT, o varje natt har ja en 94 m3 Mugelot tord som ja fixar o donar m.. vilken puts..

Den där äckliga premien på en sämre månads lön varje månad sätter krock ben, men i drömarnas värld e ja fri..
341
Völund
E46 BMW 328IA -99
Tackar Schnitzer, mycket trevliga filmer ;)

"Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW"
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Völund:

Inga probbs!

//Schnitzer
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Tycker personligen SuperSprint låter bättre :)
(har ägt båda)

Min bil, Länk

/Robban
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
ZxD:

Själv hade jag valt Eisenmann. Det blir mer ryt av Eisenmann än Supersprint som är mer dåvare.

//Schnitzer
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Kan LOVA att det är tvärtom, Eisemnann blir mer "V8-ljud"
Men då pratar jag om Supersprints raceversion.

/Robban
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
ZxD:

Jaha ok, raceversion? Det tror jag inte att min kompis har på sin M5, men den tycker jag mullrar alldelles för mycket. Hörde på Eisenmann på en likadan M5 och det lät mycket bättre. Det är möjligt att en raceversion som låter skönare än det vanliga som du säger.

//Schnitzer
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Tycker inte man kan gämföra M3 och M5 riktig... Sen spelar det ju roll vad man har resten av vägen med.
Eisenmann på M3 är mer dovt och bullrigt medans Supersprint är högt och vasst.
Såhär ser det ut iaf. Länk

/Robban
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.