|
|
|
|---|---|
|
Hej! Så här e det.Jag har märkt att min bil funkar mycket bättre då det är nästan slut på soppan.Motorn drar som bara den då det är runt 8 liter kvar i tanken.När jag tankar fullt så vill den j..las och dra inte som den ska.Har någon en idé om vad det kan vara? BMW e lag | |
|
vikten? // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
En idé kan vara att returledningen till tanken sitter igen så bilen får för högt bränsletryck? /Per |
|
|
per_j82,hur kan man kolla om returledningen är igensatt?någon som har fler idéer om vad det kan vara? /cstjawa BMW e lag |
|
|
Dels så släpar du på 60 liter mindre bensin som väger en del. Sen verkar E34ans mätare inte vara helt linjär, Tanken är ju formad med liten yta i toppen och stor i botten och kompensationen i mätaren hänger inte med till 100% Så den drar nog lika mycket avsett bränslenivå. |
|
|
Appropå returslang. När jag har över ca 40 liter i tanken o gör en kallstart med bilen så släpper den ur massor av bensin vid bensinfiltret (framför bakhjulet). Men så sakta så slutar det droppa när motorn blivit varm. Vad kan det vara månne? |
|
| Ja, om soppan rinner ut och inte kommer fram till motorn så är det klart att den inte går som den ska. ;) | |
|
Problemet är att när jag tankat fullt så känns det som om motorn inte får soppa,jag gasar men den blir slö och vill inte dra.När jag kört ett tag så ger den sig och blir bättre men inte bra vad gäller kraftöverföringen.När soppan nästan är slut,runt 8 liter kvar,så då blir den pigg och drar som den ska.Bara för att jag tankat i 60 liter så ska väl motorn endå funka som den ska. BMW e lag |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.