AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.033

hur släcka bromsindikatorn för slitna belägg

Hej !

Har en 320 i -02 (E46) , har just bytt bakpads, inkl kontakten för indikering av slitna belägg . Nu till min fråga, hur släcker jag lampan .

Hälsning Björne
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Lampan slocknar av sig själv. Kolla så kontakten till varnaren inte glappar eller är felmonterad. Kanske det är dags att byta fram också?

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Hej

Har kollat fram, där är det fortfarande ok .
Kan man montera fel, kontakten i dosan kan väl bara sitta på ett sätt ? och på belägget så går det ju iofs att vända fel , men om så vore fallet borde väl indikatorlampan slockna ialla fall ??

tack för snabbt svar

/ Björne
sp
35
speed_
325i -93
530 -02
Hej
Hade samma fel men efter några dager slocknades lampan av sig själv!!
Kolla så du inte har brott i kabeln längre upp...det hade jag fram, strax innanför där den går in i motorrummet. Följ t.ex. kabeln fram in i motorrummet och mät där! Kabeln bak vet jag inte riktigt hur den går men det ska väl gå att spåra den ända fram...jo vänta, tittar i WDS:en och ser att fram och bakgivaren är kopplad i serie. Alltså om vi börjar bak så är ena kabeln jord, andra går vidare till givaren vänster fram, sedan vidare in till instrumentkombin, dvs hastighatsmätarhuset, pin 24. Så om du mäter vid framgivaren och det är ok där så har du brott närmare in i motorrummet. Kan ju faktiskt ta lös instrumenthuset och mäta på pin24 om du vill kolla hela kedjan, det är inte alls svårt att ta lös, två skruvar sedan bara dra ur!

/Micke
Sedan var det att man skulle ha bilen med tändningen på utan att starta den ett par sekunder eller var det en halv minut för att lampan skulle slockna...kommer inte ihåg om det verkligen var så eller om den slocknade direkt!

/Micke
Hej !

Ok tack, skall testa o köra ett tag o se om den slocknar

/ Björne
Mo
420
Mocke
330 CI M-PktII -02
japps, gjorde samma sak för nån vecka sen.

Vrid nyckeln i läge 1, vänta 30 sec då kommer den att slockna.
Det är på så sätt bmw raderar sitt minne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.