|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har på senare tid haft stora problem med lasern i stereon. Det började med att vissa brända skivor inte gick att spela, för att sedan utvecklas till att inga brända fungerade. Senaste tiden har jag bara spelat "köpta" skivor, men inte ens de fungerar alltid. Är lasern "slut" eller finns det en chans att det går att fixa? Stereon är en Sony cdx-m700r med precis utgången garanti. Ska en laser inte gå längre en så? Nypriset låg på ca 7000:- Vad tror ni, är det bara att byta laser som gäller? //Henke | |
| Testa att göra rent lasern så brukar det fungera sedan.....ev. kan den behövas kalibreras om. | |
|
Hade precis samma problem med en Sony-växlare och skulle kosta en bra slant att fixa så det slutade med att jag fick köpa en ny till butikens inköpspris. ___ //Ulf |
|
|
Har hört att vissa lasrar kan ta skada av brända skivor, men jag har haft flera billigare sony stereos som iprincip bara spelats med brända skivor och jag har inte haft nå problem. Kan du möjligtvis ha fått damm in i spelaren? Hade just inne våran inomhus stereo, då hade damm "brännts" fast på lasern (linsen förmodar jag) //Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.