|
|
|
|---|---|
cane |
För en snabb affär, vad bör en M5 1999 gå för? Den har låga mil (8000), import, full dok, skinn, navi etc, grön. Har inte sett den än, men beskrivs som fin - och det borde den ju vara om milen stämmer. |
|
Max 225.000, förutsatt att bilen är rakt igenom ärlig och i det skick som passar milen, utan konstiga chip eller andra modifieringar. Höjer ett STORT varningens finger - det finns många skitexemplar på M5-marknaden, tyvärr. |
|
cane |
jaså, inte mer? Det är 5-10k mindre vad man kan få loss en för i tyskland, då räknat med 15000kr importkostnader. Är det som med M3, svenska priser är nästan lägre än tyska pga det stora utbudet här hemma? M5an borde vara hyffsat fin, står hos en märkeshandlare som inbytesbil, antar att de inte byter in vilket skräp som helst... |
| Min erfarenhet är att bilhandlare gärna byter in vilket skräp som helst, bara kunden har köpt en ny och framförallt dyr bil. | |
|
Det är möjligt att jag skulle värdera den högre om jag stod framför bilen och kunde klämma och känna, men... Ja... Säg så här - här är tre exempel på M5:or under 200.000: Länk Länk Länk Jag har absolut noll pejl på dessa bilar vilket jag har även på "din" förutom det du skrivit. Om vi förutsätter att åtminstone EN av de tre är hyggligt ärlig och därmed intressant för köp så skulle man kanske kunna pruta 5 eller 10.000 med pengar i handen... Det blir väldigt mycket billigare än, vad sa du - 235.000? Men visst - pratar vi pedantskött en-ägar-bil med full dokumentation och hela fadderullan så kan vi väl säga 240.000 för "din"? :) |
|
|
Jag tror det är svårt att ens få 225.000:- trots de låga milen. Tidiga M5 E39 är iskalla... En bekant har importerat två M5 E39 och de är inte lättsålda, särskildt inte de före -01. Min M5 E34: Länk |
|
cane |
ok, ska åka och spana på den innan veckan är över, får se hur den ser ut... |
cane |
fast faaan vet om en schysst bil kan gå för 225 - denna bil kollade jag upp i registrena på infotorgs betaltjänst litet på skoj: Länk i trafik 1999-01 (smiskad pressbil?) svensksåld 11 ägare (!)(inklusive handlare) stulen(!) förra året, återfunnen efter ett par dar. låter inte som nåt fynd direkt... men den kan man nog få för 225.... |
|
Köp en -01 eller nyare istället... Min M5 E34: Länk |
|
|
Ursäkta en okunnig, men varför är tidiga E39 M5'or iskalla? / HB Freude am fahren |
|
cane |
det är väl en kombo av facelift, oljeförbrukningsproblem, vanos problem som är bättre på nyare bilar. |
|
Vilken bil är det du ska titta på? "Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen |
|
cane |
Det finns ingen annons på den ännu... |
|
Okej.Trodde det var den gröna på Autopower. Finns inte så många därför jag undrade "Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen |
|
hampe m3 |
den gröna ser mysig ut. |
|
Den är läcker men man förundras ju ändå över någon som köper en bil, lägger ut rejält mycket pengar på fälgar, däck, väghållning, mm och sedan vill sälja bilen utan att ha kört någon nämnvärt med den. ___ //Ulf |
|
|
Det är jag som tagit in den till sverige. Jag ägde den innan han som säljer den nu och kan intyga att det är en väldigt fin bil. Han som äger den tröttnar fort direkt han gjort ordning en bil så vill han ha något nytt att greja med. Inget konstigt alls. En kanon bil som jag tycker ni ska titta på. "Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen |
|
Gemini__ |
Kan tillägga att han som äger den gröna verkligen är extremt noga med sina bilar. Har ingen direkt info om just denna bil, men tror inte det är någon besvikelse. Mvh: Thomas |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.