AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
861

Montering av startspärr

Någon som vet nån firma i stockholm som monterar startspärr och larm billigt?

Är nämligen så att försäkringsbolaget inte ville försäkra bilen utan startspärr. Fast jag har ju den där som finns i stora datorn, den man slår en kod för att aktivera. Är inte den godkänd av f-bolag?

Mvh Johan
Eftersom din bil inte levererades från fabrik med startspärr så kan inte försäkringsbolaget neka dig. Jag råkade ut för samma men stog på mig efter kontakt med BMW där man sade att det inte "gick" att montera startspärr. Jag påtalade detta för försäkringsbolaget och dom gick med på att försäkra min bil efter lite påtryckning. Annars så får du väl välja ett annat försäkringsbolag.
Men "CODE" är då alltså inte en godkänd startspärr? Den funkar väl minst lika bra som en eftermonterad startspärr? På min förra 540 fanns ingen startspärr men den va inga problem att försäkra och det va till och med i samma bolag! Nu när jag skaffade 740 så fick jag åka in och fota osv, och det va då dom sa detta om startspärren.

Och föresten, vet nån om man kan ställa in så att man har samma kod varje gång man startar bilen, utan att behöva knappa in den varje gång man lämnar bilen? Tyckte jag läste nått om detta nångång förut.

Powermac: Byter jag bolag blir det DYRT!
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

På min gamla Porsche 928 var jag tvungen att eftermontera startspärr, besiktningskillen på försäkringsbesiktningen kunde rekommendera en firma i Sollentuna som gjorde det för 2500.

Mats
BMW CS #5847
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.