|
|
|
|---|---|
|
min 525 touring TDS-94 automat har blivit slö på högre varv, går skapligt upp till ca 120km/tim sen blir den slö och nuvarande topphastighet är 160.. Drar även husvagn och det är inte kul längre. Har ett väldigt litet oljeläckage vid ett rör till oljekylaren kan det påverka? Har även strul med att siffrorna till tripp och kilometer räknaren försvinner när man åkt en stund. | |
|
Kolla anslutingarna till och från Turbon,kan läckka därblir dåligt laddtryck,kolla även insugnings röret från laddluften kan läcka där oxå,sitter under plastkåpa fram på motorn,turbon kan vara slut. Kolla om bilen svartrycker mycket vid gaspådrag Att dra med en automat har alldrig varit en bra kombination. Jensa |
|
|
Ang. de digitala siffrorna så brukar de mattas ned lite då och då, ett frekvent problem. Om du vill kolla tumma på hur pass kry turbon är kan du köpa en laddtrycksmätare på AutoExperten för 200:-. Den kopplar du in på en liten nippel som sitter på undersidan av plenumet. Trycket bör väl vara någonstans mellan 0,6-1,0 bar (och hålla det vid körning), vid last såklart! 0,5 bör den vara senast vid 2.500 rpm. |
|
|
tack för tipsen, hittade läckage vid en av insugningspackningarna, bytte dom igår så nu går den bättre.. |
|
|
Menar du allvarligt att en av slangarna var ruttna? På mina finns det inte ens tendens till "föråldring" på dem... - There r good cars. There r bad cars. And then it is tds. |
|
|
Ja du ser,det gäller att hålla koll på anslutningar och sådant,hade samma problem själv på min 525 Tds Touring-95. Jensa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.