AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
469

Hjälp Motorproblem!!

robbanl
Jag har en m5 -91 som beter sig lite tokit.
Den går ej på alla cylindrar när den är kall.
Rycker och har sig.
Har uteslutit bränslesystemet.
Bilen går som en klocka så fort den blir varm, men den blir alldrig riktigt varm under körning.
Tempmätaren visar nästan på mitten, men så fort jag står still vid tex ett rödljus ca 30 sek, så hör jag hur bilen går igång på alla cylindrar och tempmätaren har gått upp till mitten. Men så när jag kör på landsväg tex så bilen börjar kyla av fartvinden så börjar den hacka igen. Orolig för min fina BMW, någon som vet vad det kan bero på? När den blir varm så går den som ett skott. Inte skoj å bli omkörd av en Volvo på landsväg :)
ul
239
ulfson66
525Tds touring-92
jobbarbil..
Vet inte riktigt hur Bmw´n är uppbyggd
men jag hade ett liknande problem med
en annan Tysk och då var det Termostaten som va paj.
robbanl
Tack för det, har haft funderingar på det själv, men då borde väl bilen inte bli varm i kupe´n?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Det kan komma hyfsat med värme i kupen iaf. Prova att byta ut termostaten som sagt.
Iof tycker jag det är konstigt att den skulle gå på färre cylindrar för det!

Mvh
Anders S.
ul
239
ulfson66
525Tds touring-92
jobbarbil..
PÅ Opel Vectra 2000 som jag hade så ströp databoxen
någonting så motorn gick bara på 3 cylindrar,vet ej om Bmw har denna funktion men jag tror att databoxen känner av det mesta på denna bil,även defekt termostat.
robbanl
Problemet är löst!!!
Bilen sög tjuvluft!!
Sprayade startgas över motorn och en slang från insug till vacumventilen som sitter bak vid vantilkåpan var paj. Tydligen ett vanligt problem fick jag höra.
Men nu så kom jag ihåg vad MPower var för nåt!! :))
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.