|
|
|
|---|---|
|
Har ett störande problem på min 316 e46... Ibland går motorn ner i 500-600 varv och riktigt bluddrar i några sekunder för att sedan gå upp i normal tomgång igen... detta händer oftast när jag har kört och lagt i friläge... behöver ju iofs inte bara vara på tomgång då jag kanske intemärker detta när jag kör... då jag gasar då... Till saken hör att jag tankar 95 oktanig bensin men detta borde väl vara fullt acceptabelt att köra en 316 på? inte kan väl problemet vara att jag ska tanka 98 istället? Har garanti kvar på bilen men det är ju svårt att påvisa en grej som bara händer ibland... men vill ju samtidigt få det ordnat innan garantin går ur... nån som vet vad detta kan vara? Mvh Mikael Johansson | |
| Vet inte riktigt vad det kan vara, men det skall i alla fall inte vara några problem att köra på 95. Åtminstone inte om du inte har chippat bilen. | |
| verkar som att problemet är när jag har legat och kört och sedan trycker ner kopplingen... då går han ner och upp som en jojjo på mätarn från 500 varv till 800 varv... på 500 känns det som att den ska dö nästan... Jag har iaf inte chippat bilen så då bör det alltså inte vara något prob med 95 oktanig... Blir väl till att lämna in då jag har garanti kvar men problemet är att felet är där ibland bara.. var precis ute och körde och då verkade det som att felet fanns där medans bilen var kall... runt efter 10 min körning så upphörde det mer och mer... Men dom på bmw bör väl kunna felsöka såna här fel? | |
parolof |
gissar på tomgångsmotorn (ICV) sök på det så hittar du mycket att läsa, den är inte svår att göra ren, men har du garanti kvar så åk tillbaka till handlaren |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.