AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
708

Skillnader service priser hos åf?

Har alltid funderat på om servicepriserna skiljer sig åt mellan olika BMW verkstäder, jag misstänker att dom tittar på varandra så att det inte skiljer för mycket.
Mellan Västerås och BMW Solna skiljer det inget nämnvärt.
Några erfarenheter?

Keep your distance!
hampe m3
Melan Bmw Group Solna o Borgs i vällingby skiljde det nästan 2000 när ja kollade va en 2 skulle gå på till m3 an
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Märkesverkstädernas timpriser brukar alltid vara som högst i storstadsregionerna. Brukar serva våra bilar hos Lunds Bil i Varberg när vi är där på semester, går att spara en rejäl slant på det viset.

/Masten

Sökfunktionen - Underskattad!
bustorp
Masten:
Så är det men håll med om att det är ganska tokigt. Det drabbar dom som bor i storstadsregionerna, men så är det ju oftast, eller hur?

Jobbet skiljer ju inget men det är hyror m.m. som styr priserna, tyvärr.
Å andra sidan får du ju se en annan del av Sverige och tjäna en spänn samtidigt, det ska man inte förkasta, eller hur?

Åker du lite mer österut så kan det bli ännu billigare, man vet aldrig...
Å andra sidan är det resultatet som är värt mest så det är bäst att hålla sig där man är nöjd........

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Ja, nog är det tokigt alltid! "Efterfrågan" eller vad man ska kalla det är ju som störst i storstadsregionerna så det är ju också en bidragande orsak till de höga priserna.

Jag tycker det känns betydligt tryggare att serva bilen på en mindre anläggning där man känner mekanikerna och kan lita på dem. Är det något trassel med bilen efteråt kan man prata direkt med mekanikern och slipper gå via en kundmottagare.

/Masten

Sökfunktionen - Underskattad!
bustorp
Det kan t o m vara vettigt att välja en icke auktoriserad BMW- verkstad
för ex. ett oljebyte utan att skämmas om man vet att man kan lita på dom, eller hur?
Trots allt , så har EU bestämt att vi inte behöver använda märkesverkstäder för att utföra dom servicar som fabrikanterna kräver, så länge som dom utförs efter fabrikantens normer, oavsett var dom utförs, eller hur? Rätta mig om jag har fel...........

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Där ser man trodde inte det skiljde så mycket mellan BMW verkstäder. Kanske skulle planera in en semester till den billigaste BMW verkstaden när gratis servicen gått ut.

Keep your distance!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.