|
|
|
|---|---|
|
Jo, jag har några frågor angående försäkringsvillkor. Jag har en importerad bil som varit i landet i fem år och varit stöldförsäkrad här. Den har alltså immobiliser, carguard - klistermärken, orginallarm samt nåt extra eftermonterat larm. Dessa saker har det tidigare försäkringsbolaget godkänt så som seden är. Nu vill Orginalförsäkring att jag åker till BMW och visa upp bilen för att de ska godkänna stölddelen av försäkringen. Hmmm varför då? Den har ju redan godkänts en gång? En annan sak också... I vilken del av försäkringen bör skadegörelse ingå? Jag trodde att det var på halvförsäkring men orginalförsäkring hävdar att man måste ha helförsäkring för att ha skydd mot skadegörelse i de fall där gärningsmannen förblir okänd. Den risken är ju ganska överhängande ifall man råkar parkera bilen i närheten av en reclaimfest t ex... Det är ju även lite taskigt för självrisken på vagnskadedelen är ju så hög. Har jag fått allt om bakfoten här eller? | |
|
Det är faktiskt så att skadegörelsen ligger under vagnskadeförsäkring även jag tyckte det lät konstigt när jag hörde det första gången. ///Johan Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.