|
|
|
|---|---|
|
Om man söker på mobile.de efter Alpina B10 V8 (E39) så tycker jag att häpnadväckande många har en utbytesmotor. Räknade inte exakt men det var säkert 5-7 bilar av totalt ca. 50. De flesta var den nyare 347hk och utbytta kring 10.000 mil. Är denna motor känd för någora problem? Har själv tidigare haft bilden att dessa motorer är "skottsäkra" men det är kanske tid att ompröva detta. ___ //Ulf | |
cane |
hmmm... ägarslarv kanske? Samma motor sitter ju i X5 4.6is i stora volymer, har inte läst att de skulle ha något problem... |
|
Håller med dig cane men man blir ändå fundersam när ca. 10 % av utbudet har utbytesmotor. Du själv hittade ju en som du frågade om för någon månad sedan. Letar du fortfarande? Såg en på mobile som kanske kunde intressera dig. Iof privat säljare men kring 10' mil, välutrustad och med 347hk-motorn. ___ //Ulf |
|
cane |
jorå, jag letar fortfarande - problemet nu är att jag nog inte har tid att åka ner förrens typ slutet av augusti, om inget superfynd dyker upp.... det som är mest oroande tycker jag är hur kalla de är. Under de 3 månader jag hållit ett öga på mobile etc har nästan ingen sålts... vilket gör att jag tror att de begär för mycket helt enkelt. |
|
Det är säkert så i kombination att det även i Tyskland kostar en slant att driva en äldre sport-/lyxbil. Vissa handlare sänker priserna med någon tusing € i månaden medan andra håller fast vid sina priser. Såg en intressant 01:a (möjligen 02:a) med ca. 10' mil för 26' € men jag har inte heller tid just nu att engagera mig mer än att sitta vid datorn och hålla koll... ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.