AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.333

Klimat eller AC på E36:an?

Visa användare
52
BobbyBuster
318i -92
M3 -95
Hej alla glada BMW ägare!

Jga har sökt här på forumet och letat men icke funnit var jag sökt efter.
I varje tråd jag har sett bilder i är det en helelektroniks panel med display på.
I min bil sitter det nått mellanting. Det är skruvvred för vart luften skall skickas och skruvvred för fläktstyrkan.
I mitten sitter två mindre rattar med temperaturer instansade. En för varje sida.

Vad är det jag har för nått ?

Och nu faller det sig så att anläggningen inte fungerar. Bilen har just varit inne på AC service så den är helt ok men jag får nu ingen värme istället.

Ställer jag in rattarna på varmaste får jag samma halvkalla luft som alltid. Men alla lampor lyser runt vreden.

Nån som har nått tips ?
Tacksam för svar.
160
däni
M4 Cab -17
X5 50i xdrive M -18
Du har den ac anläggning som fanns fram till 97 eller något sånt. Sen har man den med displayen istället.
Jag har aldrig riktigt förstått mig på de där rattarna för temperaturen. Man ställer ju ändå in vilken temperatur på luften som sprutas ut med den lilla ratten ovanför. Dessutom styr man fläkten manuellt. Sätter man på ac:n så sprutas det bara ut kallluft. Ok om man sätter alla luft på att sprutas ut där nere och vid fönstret kanske temperaturinställningen funkar men det har man ju aldrig inställt.

Men om du stänger av ac:n i de andra knapparna som inte ska ge varmluft. Ser till så att motorn är varm (annars kommer ingen värme) och vrid upp temperaturknapparna och sätt på fläkten o låt den stå på en stund hjälper inte det? Annars kanske det är en säkring som gått eller?
Mvh Daniel
Visa användare
52
BobbyBuster
318i -92
M3 -95
Jag tog en bild på anläggningen.

Länk
villy
Du har en klimator, det är bara det att den inte är digital...
Helga
På vår 323 -96 är sk. dubbel digital klimat.

//Helga
Helga
Och vad jag kan se så är det en vanlig AC fast dubbel.

//Helga
villy
En vanlig AC kyler endast, håller ej rätt temperatur...
Kolla nivån på kylarvätskan. Hade problem med läckage tidigare och fick väldigt dassig värme. Efter byte av kylare blev det stekhett igen.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
villy:
Stämmer inte på BMW. Vanlig AC ska klara hålla tempen.

___
Vagnparken: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.