AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
838

Pysljud i kupén 525 -88 / 535 -90

Tja. Har upptäckt ett pysande ljud i min 535:a, samt i polarens 525:a. Har lite svårt å lokalisera ljuder, men det verkar komma bakifrån instrumentpanelen, lite lägre ner nånstans. Vet ej om det är på höger eller vänster sida, det är lite svårt å lyssna sig till p.g.a ljudets karaktär. I 535:an började det i vintras, helt sådär bara. Märkte vid ett gaspådrag i en korsning hur det började väsa nånstans. Vid 3/4 till fullgas så försvinner det, för att sedan återkomma när man lättar på gasen. Ibland låter det inget alls, men sen börjar det igen. Bilen går hur bra som helst å det verkar inte vara nåt annat som har slutat fungera / fungerar dåligt. Precis samma sak är det på polarens 525:a när jag var ute med den en sväng för nån vecka sen.
Det är väl bara å skita i det å ösa på med stereon, men det är så satans irriterande, speciellt när man vet att det inte alltid har låtit så från början. Det måste ju gå å fixa på nåt sätt. Jag håller på å bli knäpp.

// DZL_PWR
Keep on keepin' on!
Mu
616
Mustang

540iat -94
Kan vara slangen som ska suga luft förbi givaren till värmereglagen. det sitter en liten strypning i en slang inne i motorummet, om man byter den utan att tänka på strypningen får man pysljud i bilen.
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Det stämmer det Mustang säger. Den går till temperatur givaren i kupén om jag inte minns fel... Jag bytte slangen utan att tänka på "grejen" och det pös som bara den. Sen satte jag dit den och det vart tyst.

/Per
Ok. Ska kolla upp det...

// DZL_PWR
Keep on keepin' on!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.