|
|
|
|---|---|
|
Tja. Har upptäckt ett pysande ljud i min 535:a, samt i polarens 525:a. Har lite svårt å lokalisera ljuder, men det verkar komma bakifrån instrumentpanelen, lite lägre ner nånstans. Vet ej om det är på höger eller vänster sida, det är lite svårt å lyssna sig till p.g.a ljudets karaktär. I 535:an började det i vintras, helt sådär bara. Märkte vid ett gaspådrag i en korsning hur det började väsa nånstans. Vid 3/4 till fullgas så försvinner det, för att sedan återkomma när man lättar på gasen. Ibland låter det inget alls, men sen börjar det igen. Bilen går hur bra som helst å det verkar inte vara nåt annat som har slutat fungera / fungerar dåligt. Precis samma sak är det på polarens 525:a när jag var ute med den en sväng för nån vecka sen. Det är väl bara å skita i det å ösa på med stereon, men det är så satans irriterande, speciellt när man vet att det inte alltid har låtit så från början. Det måste ju gå å fixa på nåt sätt. Jag håller på å bli knäpp. // DZL_PWR Keep on keepin' on! | |
| Kan vara slangen som ska suga luft förbi givaren till värmereglagen. det sitter en liten strypning i en slang inne i motorummet, om man byter den utan att tänka på strypningen får man pysljud i bilen. | |
|
Det stämmer det Mustang säger. Den går till temperatur givaren i kupén om jag inte minns fel... Jag bytte slangen utan att tänka på "grejen" och det pös som bara den. Sen satte jag dit den och det vart tyst. /Per |
|
|
Ok. Ska kolla upp det... // DZL_PWR Keep on keepin' on! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.