AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.337

larm på z4

Visa användare
71
Peter_E
Audi S4 -05
VW Transporter -93
Hejsan, är ny här på forumet och nybliven ägare till en silvrig z4. Undrar om larm är standard. I vilket fall så blinkar inte dioden som sitter under backspegeln och inte heller blinkersen blinkar när jag låser bilen. Sen sitter det nåt som jag skulle kunna tro är kupé sensorer i hörnena på sidofläktutblåsen. Är det kupé sensorer eller nåt helt annat?
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Larm är inte standard, i alla fall inte när jag beställde min, utan det är en option.
Larm kan du alltid eftermontera.
eF
900
eFx
520d Touring -09
Halojj,

Larm är tyvärr inte standard, så att montera ett i din bil låter som en bra investering. Det som du tror är kupésensorn tror jag är en sensor till klimatanläggningen, för jag tror kupésensorn sitter i dioden i backspegeln.

Dock är det lite märkligt att den inte blinkar när du låser, man kan ju tycka att den skulle markera även att den är låst snarare än att den är pålarmad.

/eFx
www.z4.se
Visa användare
71
Peter_E
Audi S4 -05
VW Transporter -93
OK, nåt speciellt larm som rekommenderas? Hört att det finns nåt larm med car jack funktion som via sms stryper bränslepumpen eller liknande. Förslag mottages tacksamt :)
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Jag hörde nämnas att det inte är tillåtet att påverka motorn så att den stannar om bilen blir stulen. Rimligtvis har det med medtrafikanternas säkerhet att göra, om motorn stannar försvinner ju servofunktioner o.s.v. Någon som kan bekräfta eller dementera?

Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Peter,

Hör med BMW, Z4:ns larm bör du kunna eftermontera.
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Länk

alla frågor ang. larm

MVH TONY
Visa användare
71
Peter_E
Audi S4 -05
VW Transporter -93
Kanon!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.