|
|
|
|---|---|
|
Elhissen på förarsidan dog i förrgår i nedhissat läge mitt i ösregnet... inte kul. När jag sedan tejpat igen den fungerade den givetvis igen och verkade fungera tills jag av misstag tryckte ner den igen och nu är den återigen fast i nedfällt läge. Verkar vara ngt sorts glappkontakte eller så, det klickar i och för dig i dörren när man trycker på knappen... Någon som vet vart man kan vända sig för att fixa detta utan att det kostar en förmögenhet. Bilen är en 318is coupe. hälsningar Per | |
|
rutan har nog fassnat / kilat fast sig, ta loss insidan av dörren å se vad som spökar, kan även vara så att en glidkloss i plast har fassnat pga dåligt smörning, dem sitter på en arm som för rutan upp och ner byt ut dem mot nya å fetta in med marin fett å se om det är de som är problemet.. plast klossarna kostar 11:- st du behöver 2 för varje ruta... sen när du pysslar med detta så är det viktigt att se till att främre delen av rutan ligger i spåret fram å bak till... om inte blir det knasigt.. MvH WDac BMW Williams F1 Team. |
|
|
glömde tillägga en sak: ta loss alla kontakter i dörrn å spreja med 5-56 i kontakterna för att få bort korrution, det har en tendens å ärga å då får man dålig kontakt.. BMW Williams F1 Team. |
|
| Tack för tipset! kanske försöker mig på att demontera dörrsidan idag. | |
|
Har nu demonterat dörrsidan vilket gick bra... Verkar dock inte vara ngt mekaniskt problem. har läst en massa andra trådar för att kunna få fram ngt svar och ser att det ev skulle kunna vara fel på reläet. Läste att det skall sitta under ratten men där finns inget och det klickar någonstans under handskfacket när man trycker. ngn som vet var det sitter och om det kan vara det som är felet? Tacksam för synpunkter. /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.