|
|
|
|---|---|
|
Hej jag funderar på att köpa min första BMW och jag hittade en 528 hos en BMW handlare som har gått ca 16000mil.Utrustning:klimat,elhissar f+b,taklucka,läder,drag,cd.Jag tycker att det var lite utrustning på bilen.Firman begär 89 900:- dom har haft bilen i ca 6mån och dom har gått ner själva 10 000:- från 99 900:-.Det är en importbil togs in 2000.Fronten är ganska sliten typ sandblästrad.Är priset för högt? | |
|
det är nog väl dyrt gav 82tkr för en sv-såld 528 på 11400mil 1äg med det va ifs privat köp det går nog pruta ner bilen om den har stått länge o vid renköp |
|
|
Saknar bilen multiratt och därmed farthållare, om ja, ej bra! |
|
|
Tack för snabba svar.Det är INTE multiratt på den.Den saknar farthållare. |
|
|
Är det denna? Länk Jag tycker att det verkar dyrt och blir genast misstänksam mot det låga milantalet på en importbil. Om du ändå är intresserad, så kolla med verkstäderna som har stämplat i serviceboken (jag antar att det finns en) och få dom bekräfta att bilen har varit där vid de angivna miltalen. Annars finns det ju en hel del femmor (och sjuor) till salu att välja på. /Astroboy |
|
|
Fick ett rentköp pris på 82000:-.Hmmm funderar om det inte blir affär ändå? |
|
Gemini__ |
Näe, tycker du skall kika runt lite mer först. Men om du verkligen vill ha bilen bjud 75000kr för den. Går de inte med på detta, leta vidare. Finns en hel uppsjö av dessa vagnar på begagnatmarknaden. Mitt tips bara. Lycka till i vilket fall som helst. Mvh: Thomas |
|
Tack för alla tips,men det är inte så lätt att hitta fina bilar här uppe i västerbotten för så mycket billigare pengar.Jag ska i alla fall fundera lite mer för det blir affär. |
|
|
Kolla upp bilen på BMW om det finns några garantireparationer registrerade och vid vilka mil.. Kan vara väl investerade hundralappar.. Som Astroboy skrev så finns det gott om E39 till salu och man behöver absolut INTE ha bråttom.. Lycka till med bilköpet !! Mvh Jimmy |
|
|
peter_66: Vi (jag och min syster) var och kikade på denna, Länk , visserligen gått några mil mer, men i väldigt fint skick, svensksåld dessutom. Tror dom nyligen bytt allt, bromsar skivor däck osv.. Kanske värt att ta en titt? Vi slog inte till mest pga färgen, syrran vill ha silver...:) |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Tåg + bilresa tillbaka lönar sig än att ta "1:a bästa". Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.