|
|
|
|---|---|
|
Hallå alla..... Efter att nu varit utan BMW (som bruksbil en tid) (alpinan har ju alltid varit där men den är ju inten slit o släng bil precis) , så kör jag from 28/6 en 518i -85 som bruksbil och jag är helt förbluffad över hur trevlig denna "snikbmw" ändå är !! Jag har haft en del E-28'or förut men det har nästan alltid handlat om M535'or osv... Denna 518i hittade jag på nätet och det är en -85 silver metallic som har gått 25500 mil (mycket jag vet men) det känns som om den bara hade gått ca 14000 mil !!!!! Att den känns så fräch beror nog på att den bara har haft en körandes ägare sedan ny!! Något som jag uppskattade väldigt mycket på bilen var att en mej så har den en hel del utrustning (från fabriken) , vad jag vet så var dessa vagnar väldigt sniket utrustade eller ? Utrustning som den har är... *taklucka (manuell) *metallic lack *5-växlad låda *dimljus fram *bensinvärmare och (riktig motorvärmare) *dragkrok *varvräknare *stänkskydd fram och bak (bmw original - kult tycker jag) *aluminiumfälgar Jag vet inte men vissa av dessa saker även kanske var original på även 518 1985..... Och det som är extra trevligt är att den är nästan rostfri också (sånär som ena hörnet på förardörren och någon annan litte bubbla , under är den som ny!!!! Hur som , det som slog mej under dessa 30 milen jag körde med den hem hur trevlig en 518 kan vara !! Trots sin lilla motor... Billy B-10 Länk | |
|
Oj , jag glömde den har ju servostyrning också... Finns det flera här på forumet som uppskattar 518 ?? Billy B-10 Länk |
|
|
Visst uppskattar man 518. Har också en 85:a som brukis. Min har också rullat ca 25000 mil, men den spinner som en katt. Står man på tomgång så hörs inte motorn alls. Min är cosmosblå metallic, servo, femväxlad, taklucka, elspeglar och STOR härlig originalratt. Har ingen varvräknare på min. Blå inredning som är fin, det ända är lite sliten förarstol. Nu har bilen stått still ett tag och är för närvarande obesiktigad p.g.a att jag kör min M535:a för tillfället. En annan bra sak med 518 är att man kan ta ett varv med den i mellan åt och sedan sätta sig i sin 535 som då upplevs som en raket av det värre slaget....:) " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk |
|
| Jag fick nyligen tag på just en E28 518i, som har sått bortglömd i ett garage i sju år. Förälskade mig i bilen på en gång, och skall eventuellt sälja av 325:an till förmån för denna gamla bil. Men jag funderar på att stoppa i en modernare motor, kanske en M50 från 525i eller M60 från 530i. Sedan måste man ha andra stolar i, originalstolarna är verkligen inget roliga. Och sedan funderar jag på att lacka om den, och kanske montera ett M-spoilerpaket... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.