AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
562

E28-gurus, se hit!!

Lasse Kongo
Tjenare.. har en E28 på gång. En gammal rackare med 28000 mil på mätaren, men faktiskt i rätt bra skick (bla en och samma ägare i tio års tid)
På besiktiningsprotokollets "bra att veta" står det följande:
"Infästning bakvagn lagring båda sidor glapp"

Nån som kan förklara detta närmre och gissa vad det skulle kosta att fixa?
Tack på förhand!
Låter ju som de såkallade silent-bloken är slut. Kostar väl max nån tusenlapp att få bytta. Man kan även göra det själv om man känner för att kämpa nån dag (krävs egentligen specialverktyg).

-=G535=-
cl
81
claude
325ia cab91
m535 85
m545 86
530iat 93
nu tog nog Nyman i lite grann det kostar inte 5000 för att byta båda !!!!!
för två år sen bytte jag båda och det kan inte ändrat sig så mycket
jag betalade 891:- för arbetet och 442:- för bussningarna och 20:- i förbruknings matrial +moms det blir totalt 1691:-
och då ursäktade sig mekaniken för att det hadde blivit lite dyrare för den ena bussningen satt så hårt att de nästan dragit sönder verktyget
det är inte värt det jobb det är att byta själv
h/Claude
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Va nyss in med en E28 på märkesverkstad. Summa 1315 för båda sidor... De sa att de hade fast pris på detta jobb...

MVH David Öfverdahl-Forslöf
Paap Reeder
Hej!
Jag tror att det är såhär:
Bakbalksbussningar heter just-bakbalksbussningar och är 2 till antalet.
Silentblocken heter de bussningarna som sitter i bärarmarna bak. D v s totalt 2+2 st.
Dessa är det ett h-e att byta, både för BMW och på gräsmattan hemma.
Det är dessa som kostar mellan 3-5000:- att byta ty man måste riva båda bärarmarna.
En duktig firma måste ändå ha en dag på sig d v s 8x600:-=4800:- + blocken som kostar ca 200:-/st.
Kan dock ha fel.
MVH /// Paap Reeder
Lasse Kongo
Gammal luffare?? Ääääähh.. holl cheft'n..

Tack för alla svar. Det verkar ju vara de där silentblocken. Kanske skall slå till, fast 28.000 är en hel del mil. Kan ju bli stört omöjligt att sälja bilen en vacker dag när jag avverkat ett par tusen mil i den..

Får väl behålla gammdieseln istället.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.