|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har nu monterat alla tryckrör och turbon och ska bara koppla in extraspridare, sen är det klart. Frågan är om det finns några vakumslangar man ska plugga igen eller något annat jag inte tänkt på? En annan sak också. Jag kommer att trycka igenom luftmängdsmätaren (vet ej om det heter så på k-jet), Vet någon om detta funkar? Har för mig att andra bilar som har k-jet och turbo suger igenom den. Jaja, det visar väll sig vid provstarten :-) | |
|
det heter så..Hade en k-jet 318 i turbo förut som jag hade mf2 tillskottsprut på. funkde bra upp till 14 psi sen blir det nog problem..:) men som sagt med 14 psi kan man göra en hel del hk med:) hållbara masiner 1.8!!! |
|
| Hur mycket håller en turbokonverterad M10 för egentligen? 200hk? | |
|
200hk håller den för original! Skärkants packning eller o-ringning så ska 300hk klaras,kompsänkt och moddad topp med vassare kam(lagom)300++..........o.s.v Jag körde 1kg på min 318 och den vråålade gött! Körde ifrån en M5 i master starter på Knutstorp! MVH Sandor S. |
|
| ingen som har några tipps som en nybörjare på turbo och m10 kanske har glömt? | |
|
:) eftersom du har en m10 med k-jet..Inget för en känslig person å meka med?' (om du nu har lite kort stubin ?eller tröttnar fort):) Mitt tips e att sltit bort kjet insuget...sätt dit ett par delorto..med plenum. garanterar att du sniffar på en 150-180 hk på en halv miss. du har ju pumpen å returen klar? även en tänding som funkar hyfsat ..å går det å backa på turbo tryck med orginal vacumklocka. som sagt k-jet e lite klen på bränsle vid 4000 rpm å uppåt !!behov av tillskott sprut.. å trycker du igenom så blir den ännu kinkigare å ställa in |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.