AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
633

Krånglande bakdörr

Ch
53
Christeen
523 ia Touring -98
Hallå,
Kan ej få upp min högra bakdörr. Centrallåset är heldött på just den dörren och låsknappen kan tryckas ner och dras upp utan att något händer. Kan väl tillägga att jag lyckats bryta av öppningshandtaget från insidan oxå.

Pratade med en kille som sa att det var ett vanligt fel på just tidiga 523:or, han hade nämligen haft två stycken med likadana fel. Detta innebär ju att jag måste plocka bort dörrsidan när dörren är stängd, Eller?????? Hur fixas detta på snabbast och bäst sätt.
Amethyst
Jobbigt, jag lider med dig! Hoppas du löser det!
Mvh Kalle!

BOOM BOOM BASS
Amethyst
Kom på det, du kan mäta upp i västra bakdörren vilken av kablarna som är till c-låset och sedan mata motsvarande med + el - prova det!
Mvh Kalle

BOOM BOOM BASS
Ja
299
Jake
Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDI 2011
Christeen: Vet inte hur det är just på en Touring, men det ska gå att trockla ut dörrsidan, du får lyfta ut baksitsen och sidostödet till ryggstödet, det kanske förenklar läget, sedan får du lossa skruven bakom pluppen för dörröppnaren på insidan och skjuta in dörröppnaren, därefter så gäller det att hitta rätt för att eventuellt mekaniskt kunna öppna dörren... kolla på den andra dörren först. Lycka till !

/Jake
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.