|
|
|
|---|---|
linus-naprapat |
Har precis fått passagerar sidans airbag urkopplad. Och på min jakt efter lämplig verkstad så ringde jag närmaste BMW-verkstad, jag bor precis norr om "tullarna" i stockholm. Där ville de samtidigt byta säkerhetsbältet och priset skulle landa på ca 2500kr. Ringde till BMW-verkstan i staden 7 mil norr om stockholm och de skulle inte byta säkerhetsbältet då e34 modellerna hade det strama bältet som behövdes när airbagen var urkopplad!!! priset blev 980kr.... Kolla även flera auktoriserade verstäder när du behöver deras hjälp, det lönar sig =) |
| Skulle de finnas ett bälte som används för bilar utan airbag och ett annat för dom som har airbag? | |
|
Ja!! Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Okej! Vad är skillnaden,och hur ser man den? |
|
|
Skillnaden ligger i att bälten för Airbag är "mjukare" då kroppens rörelse vid en krock fångas upp av airbagen medan bältet för icke airbag måste själv ta upp all kraft vid en ev. krock. Rimligen bör även bältsesträckarnas laddning skillja Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
linus-naprapat |
Det som jag blev irriterad på var att den första jag sökte upp senare vi telefonsamtal 2, stod på sig, att det visst behövdes bytas utan att för den skull kolla upp min bils historik. Nä, där tappade jag förtroendet för dem. Den firman jag anlitade var hjälpsamma och mycket trevliga. |
|
Hej Linus. Jag ska koppla ur min airbag. Vilken firma var det som var så billig norr om stan? Mvh Fredrik |
|
| Hur har dom löst bältesproblemet i bilar som man själv stänger av airbagen i då?????????? | |
|
Stramt bälte, kanske?? - There r good cars. There r bad cars. And then it is tds. |
|
|
silverfred: på en E39 så behöver du byta bältet. ___ //Ulf |
|
|
Tjenare! Gjorde det på min 530 -95 touring i torsdags. Första budet var 1800:-, koppla ur kontakten, omprogramera datorn och byta bältet. När jag betalade var det 670:-, man sa att bältet inte behövdes bytas, (märkesverkstad öster om stockholm). Kommentar från den äldre farbrodern.....är det airbag på den gamla? Lycka till |
|
|
Länk bälte till e34...var sitter skillnaden med krock kudde eller utan krock kudde? Jag kan inte att utläsa det av etk /Pelle |
|
Miper335 |
Tror nog att långt ifrån alla märken har valt denna lösning! ( Med tanke på som redan sagts att en del går att stänga av efter behov ) Då det garanterat går att lösa det på elektronisk väg genom t.e.x bältessträckare. Kusligt att Bmw verkstäder säger olika saker om något så viktigt. Min passagerar Airbag är inte urkopplad så sonen får sitta bak. Enligt förvarningen så får man inte ha bakåtvänd bilbarnstol fram men "en vanlig" går bra? ( trodde inte att barn skulle sitta fram alls om det fanns Airbag.) |
linus-naprapat |
Hallå Fredrik, nu är man tillbaka efter lite behövlig semester. Jag åkte till uppsala och deras märkesverkstad. Men som redan sagt så har e39 det "mjukare" bältet! men du kan alltid ringa till dem och kolla deras pris. Hoppas du hinner njuta av bilen och vädret. / Linus |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.