AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
30.483

Är ex.vis MR CAP alldeles för dyrt?

Sida 2 av 2
bustorp
beni1979:
Billigt o bra, men var det grundbehandlingen som avsågs i trådens början eller var det en efterbehandling? Var det en ny bil eller äldre?
I s f så ljuger dom om sina egna priser för det stämmer inte med deras "prislista" i s f.
Vilken Mr Cap-representant var du hos då?

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Länk
Har svårt att tro att en Mr.Cap behandling på en ny bil, blir såpass mycket bättre än om man gör det själv noggrant.
På en äldre bil läs 4-5år så kan det nog vara värt det.

Är Ditec billigare eller håller dom samma prisnivå?
Invändig rengöring kan nog bli aktuellt för mig om nått år. Grymt svårt att få det bra själv.

No More Limits!
Visa användare
219
beni1979
323ci-00_e46
ojj ...nej det var en efter behandling skulle förklar lite bättre..
En bra recondfirma i Göteborg?
Auto Recond Center (ARC) på Framnäsgatan 13.
Jag har provat några andra recondfirmaor och kom till sist hit och blev mycket nöjd!
De tar 3000 kr för helreconditionering och lackbehandling inkl 18 månaders garanti...
Jag rekomenderade dem för några kompisar och även de blev väldigt nöjda!

Visa användare
847
Subidius
750 -91

jag skulle nog säja ganska kort att man får vad man betalar för, min bror har jobbat på Mr Cap och vet att dom var VÄLDIGT nogranna och gjorde alltid mer än vad man betalar för "nöjd kund kommer tillbaka" var mottot

//BMW-Kimmo
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Mr Cap använder silikon i sina produkter vilket blir till ett megaproblem om du ska lacka om något.
Ge
639
George.K
330ci - 02
Tycker Mr.Caps priser är absurda, helt seriöst?
5000 kr för första behandlingen, det är ju inget kap precis.

Har några bekanta som fixar det till mig i Skövde, ganska lustigt eftersom en av dom har jobbat på just Mr.Cap.

Otroligt noggrann med bilen, alltid ett sant nöje och få tillbaka bilen. Blir finare än ny.
Ditec har jag inte provat på så dom kan jag ej kommentera, men jag har för mig att Starre har fått hjälp av dom.
re
169
reference
330daT -02
för 5000 spänn så köper man en bra occilerande maskin samt alla nödvändiga medel som räcker skitlänge

sen har man 2500 för att gå på krogen med :)
George.K:

Du har rätt jag har testat både Mrcap och Ditec tror nog att Ditec var bättre, men som flera säger så hänger det inte på M/D utan på hur pass duktig han/hon som gör jobbet är.
Ge
639
George.K
330ci - 02
Så sant, men känner man personen i fråga lite, då vill dom nog inte göra ett dåligt jobb...
bi
10
bimmermaeztro
325 coupe -93
Mr cap är dyra det vet alla men det finns en anledning av varför dem e det.. man dela in recond firmor i två kategorier. kategori.1. dem billiga som behöver 10 bilar per dag för att gå runt.. kategori.2. de dyra som tar in hälften av bilarna per dag men har en aning högre kostnad.. Undra vilken kategori som lägger ner mest tid och kärlek på din ögonsten??? Det hela handlar om hur mycket man värderar sin bil.. själv lägger jag hellre ett par lappar extra för att känna mig nöjd..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.