AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
5.647

Car Business i Danderyd.

Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Hej Hopp. Jakten på en 7-serien går vidare:) Undrade om någon kan rekommendera eller avråda från att ev. köpa en bil från en bilhandlare i Danderyd (Rinkebyvägen) Car Business heter de.

Tacksam för svar:)

Vh/ Kermit.
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Jag har varit på besök där en gång. Mycket trevlig försäljare. Dock köpte jag min sjua av hans konkurrent i porten brevid, Danderyds Bil. Den firman har jag bara positiva erfarenheter av. Trevligt bemötande, mycket hjälpsam och tillmötesgående. Han hade en sjua där sist jag var inne...
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
W2k: Det låter ju inte helt fel:) Det är en god vän till mig som är intresserad av en 7-serien och hade sett någon där som han ville titta närmare på.

Vh/ Kermit.
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Kan det vara Länk ?

(OBS: Danderyds Bil och Bilcity Danderyd är samma firma.)
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Vi har också köpt en bil av dem, trevligt bemötande och hittills inga konstigheter med bilen.

/Christofer
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Missade att säga att många av bilarna de får in är inbytesbilar från BMW runt hörnet, men för gamla eller fel märke för att få stå i deras bilhall. (även importvagnar hamnar säkert där då bmw danderyd inte säljer dem vidare själva)

/Christofer
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
W2k: Nej den var det inte, men den såg fin ut:) Min vän är ute efter en 730, i 60-70.000 kr klassen. Han pendlar fram och tillbaka till Göteborg flera gånger i månaden, så han vill byta upp sig till en bekväm landsvägskryssare:)

Vh/ Kermit.
Visa användare
107
Kalle Larsson
e46 320i touring -01
Hoppas det är okej att liva upp en gammal tråd.
Någon som vet hur företaget är idag, belv lite sugen på den här, men lite högt pris?
[url]Länk

Mvh/Kalle L.
Länken funkade inte, men antar att det är denna Länk

Vet inget om firman, men priset tycker jag är uppe i det blå och bilen ser inte så jättefin ut på bilderna. Borde gå att hitta en liknande bil för 30-35.000

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag har varit där ganska nyligen och fått ett utmärkt bemötande. Det blev ingen affär men det berodde på helt andra saker.

Hos deras grannar, Bilcity Danderyd, är jag inte direkt övertygad om försäljarna dock. Riktigt dryg och ohjälpsam var en av dem när jag var där och faktiskt var på väg att köpa bil.

--------------------------------
//Lövet
Visa användare
107
Kalle Larsson
e46 320i touring -01
Då tackar jag för eran hjälp;-)
Men priset är i högsta laget. Och sen såg ajg att ajg lagt den i helt fel del på, ber om ursäkt.
bil city danderyd är rätt knepigt och mer okunnig än kunnig när det kommer till bilar,

jag köpte min 740 där men dom hade absolut INGEN anning om något på den,
allt dom berättade var att en upphängning till avgassystem var löss, men det såg jag inte eller hörde något, det visade sej vara en katt, som dom inte var så hjälpsamma att åtgärdra när jag märkte detta 2 veckor senare,
men trevlig tycker jag att dom är, men ingen jag skulle göra affärer med igen, tyvärr.

en riktig sportbil klarar av att accelerera 0-100 och sen stillastående på under 10 sekunder...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.