|
|
|
|---|---|
| Jag har en fråga angående casterstaget, ringde in till bmw verkstad idag och frågade vad det skulle kosta att byta det staget. Då sa han att det var stabilisatorstaget...men det jag undrar nu är om det är rätt stag? Jag har för mig att det är helt olika....är så kass på alla namn på dessa stag! | |
|
Casterstag och stabilisatorstag är inte samma sak. Casterstag kan även heta länkarm - bakre/övre, tryckstag. Stabilisatorstag = pendelstag, yttre krängningshämnarstag. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
| Tyckte väl det...för det är väl casterstaget som gör så att bilen kan få för sig att vibrera kraftigt i runt 90 km/h, samt vobbla lite i lägre hastigheter? | |
|
Jepp, det stämmer... ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Men vad är stalltipset vid klapper från framvagnen, hörs när man kör över ojämnheter? Anders |
|
|
>>anma0572 Garanterat stabilisatorstagen som behöver bytas. " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk |
|
|
Tack C.Svensson! Bilen det klapprar/skrammlar från är en E34. Länken handlar kanske mest om E28. Gäller ditt tips ändå? Det är väl stora likheter mellan framvagnarna om inte annat? |
|
|
Jag hade en E34 tidigare och det skramlade när jag körde över brunnslock mm. När jag bytte stabilisatorstagen blev bilen tyst som en mus. Stagen kostar ca 2-300 kr/st och är lätta byta. " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.