|
|
|
|---|---|
|
Har problem vid en del tillfällen när bilen har stått ett tag att starta den igen , efter några försök går den igång igen.Den krånglar aldrig med någon ojämn gång under körning eller andra underligheter. Tacksam för tips. | |
|
Hej, låter precis som det problem jag har med min 320i -96. Startmotorn aktiveras men motorn tänder inte. Ibland undrar jag om motorn dras runt ordentligt. En vän sa att han hade liknande problem och fick byta tändningslåset. Kommer byta tändstift som en första åtgärd! - När motorn går finns inga problem. Knastrar dock lite (knack?) när jag gasar i uppförsbacke. Det ska va skôj att köra bil... |
|
|
Tjena! Har nu efter ett tag fått reda på att det kan vara fel i styrdonet att vid sporadiska tillfällen aktiveras inte bränslepumpen ska själv lämna in bilen på en BMW verkstad och få styrdonet omprogrammerat vecka 31 sen hoppas jag att problemet är löst. |
|
|
Hade trassel på en 318 med eftermonterat DEFA med startspärr en gång. Då var det larma på och larma av som gällde... Carl |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.