|
|
|
|---|---|
|
Tänker köpa en beg. Z3 2.8 -96 eller -97 Är det något speciellt på den modellen man skall kolla efter? Fredrik M - Snart Z3 2.8 | |
|
Hej Fredrik M! Jag kan inte kalla mig för expert på området men jag kan ge dig lite tips om vad jag gjorde och tänkte på när jag köpte min Z3. För det första så tycker jag att du gör rätt i att köpa en Z3 med 2.8 liters motorn, klart pigg och rolig motor med 6 cyl och 193 hk. Detta motoralternativ började tillverkas -97 så glöm årsmodell -96. Z3 med de mindre 4-cylindriga motorerna (1.8 och 1.9) har inte alls lika bred bakvagn som de 6-cylindriga alternativen (samma "feta look" på en 2.8 som en M-Roadster alltså!). Jag kan rekommendera att göra ett M-Test eller åtminstone ett konditionstest hos auktoriserad BMW-verkstad, det är småpengar i sammanhanget och definitivt en trygghet. Tänk på att hitta en Z3 som du får ett bra, fräscht helhetsintryck av och gärna med 17" fälgar, bra däck (fram för allt bakdäcken), sportstolar, sportratt, läderklädsel, CD-stereo med OK högtalare, hel sufflett. Hur mycket har du tänkt betala för din Z3? Hoppas du har nytta av tipsen! Lycka till! roadZter |
|
|
Hej. Jo att det skall vara minst en 2.8 är solklart, har visserligen inte kört någon 1.8 eller 1.9, men det måste vara lite antiklimax att sätta sig i en sådan, vrida om nyckeln och höra en liten fyra. Nej sex cylindrar skall det vara. =) Jag har en polare som jobbar på Bilprovningen, tänkte med hans hjälp gå igenom bilen grundligt. Bra stereo är inte så viktigt för mig, tycker om att bygga själv. Däremot som du skriver, sportratt och sportstolar vill man ju gärna ha. Jag tänker plocka hem en bil från Tyskland och har satt ett tak på 170.000, hoppas det skall gå att hitta en fräsch bil för de pengarna. Skall bara bli av med min Audi A4 oxå, intresset verkar svalt, tyvärr... Fredrik M - Snart Z3 2.8 |
|
|
Välj en bil som har "utökad skinninredning", dvs skinn även på dörrsidor och mittkonsol, det ser ruskigt plastigt ut annars ! =========== V8-power |
|
|
Jag har provat 2.0 varianten som kom härom året. Den var inte så tokig! Det är sexa i den, tror att den har 150hk. Mr C |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.