AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.418

Har jag satt fel pris?

Sida 2 av 2
Något jag stör mig mycket på är privatsäljare som anger exempelvis "528i M-paket" när den aktuella bilen har M-sportchassie, dock inget M-paket. Snacka om vilseledande marknadsföring. Speciellt irriterande är detta på annonser där bild saknas så man inte vet om något förrän man drar upp garageporten hemma hos säljaren typ en 50 mil hemirfrån.... Usch....
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Kör man 50 mil utan att ens ha sett bilen på foto så är man nog lite av en optimist...

___
//Ulf
Programmer: Ironi är ett nytt svensk ord som jag tänkte presentera för dig!
marw
Den där bilen i fittja har ju inget M paket och försäljaren skriver iAM. Mao ska jag bara skriva 523i ?

marw
En logisk person tänker så här.

Förkortar man A som automat så borde M stå för manuell såvidare man inte vet att M: et är heligt och det måste vara ett M paket för att det ska stå iM.

Den här bilen har som sagt inget M-paket på något sätt ändå anges den som IAM länk nedan.

Länk

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
En logisk person läser på vad beteckningarna står för.

Annonsen du länkar till är också felskriven.
marw
Björnb: Logik och kunskap om diverse beteckningar är inte samma sak. Jag tror folk fattar vad bilen innehåller då det finns flertal bilder och utrustningen är mycket välbeskriven. Förra ägaren jag köpte bilen av hade skrivit att bilen hade M-paket. Snabbt fatta jag att det många kallar M-paket är ett komfortpaket med M-ratt och m-knopp.
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
marw, din bil kan ha sportchassi utan att ha det "riktiga" M-paketet.
Det riktiga M-paketet kom väl inte förens modellår -99 eller har jag fel?

Du hade inte behövt plocka bort annonsen, dom som vet vad M-paketet är ser att det inte finns, dom som inte vet frågar.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tycker inte det är så mycket att tjafsa om.

M står för M-pkt, logiskt eller ej. Det bästa är väl att bara ta till sig av kunskapen som finns på detta forum.

Hoppas du tog bort annonsen för att du lyckats sälja bilen och inte pga denna diskussion, det hade räckt att justera den lite.
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Såklart han plockade bort den pga detta tjafset, det hade nog jag med gjort om jag hade skrivit fel.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
marw
Hej

Jo jag tog bort den för jag kunde inte ändra om rubriken utan att lägga om hela annonsen på nytt, den var gråmarkerad.

Man kunde ändra allting förutom just rubriken och det var ju jättealvarligt fel och jag orka inte läsa om hur mycket fel det var. Jag övervägar sätta in den igen, men har någon tips på förbättringar på den gammla. Ska vi försöka vända detta till något positivt istället?

Mvh,

Martin
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
iA = Automat / Steptronic
iM = M-paket (kofångare fram och bak, lister, ratt, växlespaksknopp, fjädrar, dämpare och krängningshämmare).

Du kan med gott samvete nämna att det sitter en M-ratt i bilen i den lösa texten.

I övrigt så var väl annonsen bra så som jag kommer ihåg den.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Visa användare
251
simon_76
BMW (projektbil)
När det gäller BMW så är tex 528iM=en bil med M-paket
en 318is=är den andra 136hk motorn en 540iA=automat
smg osv skrivs i annonsen inte i modelbetäcknigen
Sen så har vissa,ja ganska många förr skrivit tex 325iK,en del har tolkat detta som coupe´ men det känns ju lite skumt med felstavning. Antar att folk menar katalysator detta gäller ju givetvis bilar från 87-88 men jag tror inte dom hetta iK,rätta mig om jag har fel!
Jag ägde en gång en 535i-90,den var utrustad med M-paket från fabrik(enligt tidigare ägare) men detta stod det inget om i regbevis
Någon som vet om det ska göra det?

Just real M-power
Det står inte i regbeviset om bilen har M-Paket eller inte, dock står det i utrustningslistan, tyvärr det kan vara svårt att hitta en bil med M-Paket, när säljaren inte skriver ut det, letar efter en 525i 24V/535i med M-Paket i Tyskland, inte står det att bilen har M-Paket i rubriken, det får jag kolla igenom på varje bil i stället, hittade av en slump en Alpinvit 525i 24V-91 med M-Paket och blått skinn för €1250!, Den ligger bra till att köpas in, nu när jag sålt min Scirocco, och det går ju inte att ha mindre en tre bilar?!

M betyder M-Paket, det vore bra om det blev allmänt accepterat, då försvinner problemen åt båda hållen, det tar tid att leta igenom varje 525i/535i för att hitta en med M-Paket!

Mvh Stephan

marw
Ny annons.

Länk

Ser bra ut! Lycka till med försäljningen.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tycker också annonsen ser bra ut.

Ta gärna med en bild som visar skicket på framstolarna också.
Det tycker jag som köpare är mer intressant än baksätet som ofta ser ut som nytt i de flesta bilar.

Lycka till!
marw
Nyskick på stolarna. Bilder kommer.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.