|
|
|
|---|---|
|
Bästa limmet till vingar, takvingar, ögonlock. sökes! Jag hade sikaflex till takvingen. Men frågan är ju vad man skall limma GT vingen med? | |
|
Tjenare, jag limmade mina sidokjolar med 1k vindrutelim, sitter som berget! Seastreams Garage -no compromises Länk |
|
|
okej jag tänkte limma min M3GT vinge med sikaflex......tror ni det håller? inga skruvar. |
|
|
Det beror nog på hur mkt du tänker gasa med bilen. Om du åker fort så kan det vara bra att skruva fast den ordentligt. :) Nike |
|
|
jag körde 190 med min front..den är bara limmad på balken med sikaflex... vingen är nu limmad med sika.....får se hur bra den sitter. |
|
|
vart hittar man det där sikaflex? |
|
|
Vilket sikaflex?, finns några olika... //rodge BmwCS #5251 |
|
|
jag har det som liknar båtlimm. svart...finns på byggvaruhus... sikaflex tror jag inte säljs i sverige, då det sägs vara cancerframkallande. rieger skickar med sikaflex svart till sina kjolar mm... |
|
|
Vad jag vet så är inte det cancer framkallande, endast om man värmer upp det, då kan det uppstå nåt som heter isocyanater, som är en lukt fri rök, denna kan framkalla cancer och andra allergier. Och sika programmet säljs i sverige, vi använder det på jobbet, iaf deras vindute limmer. |
|
Philly. |
tro fan det säljs i sverige! deutmeyer328: limma INTE dit vingen, jag skruvade, inga krux! |
|
Jag har använt PL 400 till det mesta, sitter som fan. 1 k vindrutelim funkar bra det med, men använd för faan ing silikon.... |
|
|
jag limmade......blev skitbra....fixerade vingen 48h. nu ska jag bara laga bilen =) |
|
Xicaxo |
jag blev avrådd att köpa pl400 till mina sidokjolar.. hade tydligen kommit ut ett bättre som inte tugga plast.. SuperSet heter d. har samma fästningsegenskaper som pl400 men att d inte fräter/tuggar plast You Have Been Tuched By Xicaxo ______________________________ |
|
Tuggar plast?! Vem påstår det? Den personen vet tydligen inte ett skvatt om det limmet. Jag har använt det limmet till väldigt mycket plast och det funkar alltid. Går till o med lacka på. Superset är också ett bra lim , men att pl400 fräter på plaster är helt fel. |
|
| tycker det verkar oseriöst o limma dit en vinge..tänk på att både sikaflex och pl400 är lite elastiskt.. | |
|
mad, det är en av anledningarna varför man limmar en vinge, det är just pga av att materialet ska kunna flexa lite. En del bilfabrikanter övergått till limning istället , för ibland har sprickor i vingar o dylikt uppstått. Kan man undvika att borra i plåten , ska man väl göra det! Gör man rätt så sitter det ju ändå. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.