|
|
|
|---|---|
|
hej Jag undrar om någon vet vad som låter med min bil. Den går perfekt och är fullservad. När jag lägger i backen så gnäller det. Precis som en servistyrning kan låta vid fullt rattutslag när något är galet eller oljenivån är för låg. Kan det vara ett oljebyte som krävs i automatlådan (för lite olja)? Varför låter det isåfall bara med backläget i? Kan tillägga att den gå perfekt även på backen men det är lite irriterande att den skall börja gnälla så fort man skall i med backen :) | |
| upp | |
|
min gammla 525iA-T låda gav upp när backen började strula men den lät inte så mycke tog mest dåligt... visade sig att man skulle behöva bya olja,, det gjordes, men klantig som jag var läste jag inte beskrivningen jag fick av pojkarna här på forumet ordentligt, glömde nämligen fylla på mer olja efter att fyllt max och gått igenom växlarna.. då ska man fylla på mer.. den sista biten vart aldrig av å min låda pajja sålde bilen för 25K till en kille i Norrland som hade den i ett halvår sen var bilen till salu här på powerbörsen i våras igen.. så va du än gör så fyll på mer olja efter du har bytt olja å filer å gått igenom växlarna om du tänker byta olja å filter i lådan :) BMW Williams F1 Team. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.