|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Fyfan!! Nåt borde göras så att dom sätts på plats..!! Min Bil - Länk | |
| Alla borde ställa bilen en dag,så kan dom ju se effekten | |
|
Länk MVH / Jacob |
|
V12 LeMans |
Snart uppe i sitt rätta värde , ;-) , skämtåsido kanske dags att hitta alternativ till bensinen . |
|
Bensinen kostar ju bara drygt 3 kr/liter. Resten är skatt. Klaga inte på bensinpriset, Klaga på skatten. |
|
|
Jacob_M3: tack för länken. blir en runda in om hässleholm för att tanka fullt på torsdag då jag ändå ska till Kalmar. |
|
|
Ja, den länken var bra! BMW_MAN jo jag vet att det är skatten...som dom pumpar på...men snart slutar jag betala för bensinen.... Min Bil - Länk |
|
|
Innan sommaren är slut lär priset vara närmare 15kr än 10kr..Kostar att vara på väg :( Mvh Janne. |
|
| Testar att svara från mobilen - wap.autopower.se Alltid nåt att glädja sig åt trots bensinpris (11.50) och husvagnssemester :) Svekke | |
|
Länk Mvh Klimpo |
|
|
Här sänkte dom idag till 9:63.... FP |
|
|
Ngn som tror att de är lika snabba att sänka idag då som de var att höja? Oljepriset föll ju med 2$ fatet igår... *BAWORAK* |
|
| Dax att blockera infarterna till storstäderna, vad gör dom då tro? | |
|
Nånting borde göras... Min Bil - Länk |
|
V12 LeMans |
Priset är ju ungefär lika högt ut i Europa , Tyskland och Italien t ex . Gemensam aktion tillsammans med övriga europeiska bilister ? Hässleholm hehe , jag brukar tanka där när jag hälsar på min moder , sparar 150 :- vid fulltank . |
|
MM joo men om man gör jämförelser med andra europeiska länder kan man kanske ha i åtanke att deras kollektivtrafik är mer utbyggd säkert billigare i förhållande till bruttolönen också. I övriga europeiska länder finns det större möjlighet till att välja annan transport av sig själv och det övriga skattetrycket är oftast lägre. Medelsvenssons utgifter går till största delen till hemmet och bilen sen så är allt annat underordnat. Vet inte om detta är ett experimet i priskänslighet längre. Men det har ju visat sig att man drar in på annat och kör bil istället, Ur sammhällsekonomisk synvilkel kanske det inte är så jättebra. Ur miljö synvinkel så har det ju visat sig att skillnaden på bilismen inte är så stor alla behöver köra. Att politikerna prioriterar att vi undersåtar lever sämre och är missnöjda framför ngt annat kan te sig konstigt för en vanlig skattebetalare som jag själv. Så länge vi inte säger eller gör ngt så kommer ju skattesatsen på bensinen ligga kvar. Tyvärr så tror jag Svenska folket är av ett mer introvert slag, dvs att man går och muttrar för sig själv istället för att demonstrera och rösta rätt. Ja nu blev det för mkt skrivet, kommer säkert bli påhoppad för ngt men det är så jag uppfattar det hela. |
|
|
Philip P: Där har du rätt, vi svenskar är för mesiga för att göra nått åt bensinpriset. Hade vi protesterat ordentligt så hade nog politikerna tänkt sig för innan dom höjer skatten nästa gång. Inte ens M vill sänka bensinskatten längre.. Keep your distance! |
|
|
V12LeMans> Tankar du 2kr litern billigare i Häslehåla? Var är det så billigt? *BAWORAK* |
|
|
Trösta er med att vi finnar har det lika eländigt. 1,30 euro på vissa ställen. Tur att man inte kör jänk iallafall... |
|
|
En bra sida för att hålla koll på lokala pris avvikelser Länk Mvh. Patric Min E38 Länk BMWCS #4598 |
|
|
Fick en chock när jag kom tillbaka till Sverige nyss. haha 11:49 kr. När man är utomlands orkar man inte räkna om och man tankar för att man måste. Nåväl...det är på väg mot sitt rätta pris som sagt. Konstigt att det inte skett tidigare bara... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.