AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
688

Viktskillnad med och utan taklucka?

Min bil har taklucka funderar starkt på att kapa bort 3-5cm runt om taklucka och dänmontera allt till den , sen fallsa ner kanten åka till skroten å svettsa i en nybit spackla grunda lacka.

tillfrågan?. vad kan jag känna i vikt på det måste ju bli ett par killos. rätt många viktiga kilos... nån som har fakta ,,, eller vill göra en bra gissning som Stämmer :D:P... tack på förhand

/// knoddas
kilroy
Vilket genialiskt förslag...att vi andra inte tänkt på detta tidigare...!!Varför inte löpa linan fullt ut och ta bort hela taket...så "tjänar" du några kilo till...skönt nu på sommaren också!Du "tjänar" säkert 0.05 sekunder från 0-100...måste ju vara optimalt...Mvh kilroy"Att styla en Volvo är som att sminka en gris"

Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Takluckan är ju onödiga kilo på tok för långt upp, så idén är varken dum eller ny.

Tillvägagångssättet jag har hört om är att kapa stolparna och byta hela taket. Är man bara attans noggrann när man mäter ska det vara relativt smidigt.

Sex på alla fyra, roligast så!
st
251
strypt
525 -92
318is -90

Ca 15-20 kg spar du på det.

---
/Micke
det är unifrärt vad jag har hört med typ 18kg...
Men det tillväga gångsättett jag har tänk är ju relatift enkelt å blir ju snyggt uttifrån. Men innfrån kanske det inte ser lyz ut men men,,, då är det bara frammedplåtsaxen å falstången. tack tack

/// knoddas
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
När jag köpte min Sport Evo såg jag det som ett plus att den saknade både taklucka och AC.
Vad säger besiktningen om du tar bort luckan? Fast dom kanske inte märker det...
Visa användare
60
cbrkungen
320D Touring -11
X6 d30xdrive -15
Dom säger ingenting när du tar bort , bara när du monterar dit.
Jag har själv gjort det på en 320 touring

BMW FOREVER
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.