|
|
|
|---|---|
|
Hej har ett litet problem med instrumentet som säger hur mycket bränsle det går åt L/MIL som sitter under varvmätaren på E-30. Det är så att den inte funkar under 3000rpm, vilken givare ger databoxen info om värdet,för att beräkna utvisningen på instrumentet. Jonas | |
|
Det är inte så att det vakummätaren du menar? Den styrs av en slang från insuget, kan vara ett litet hål på denna. Tag ut hela mätargruppen och kolla om du kan se nått märke efter det har skavt på slangen. Det är mitt tips! Lycka till/Berbel |
|
| Det sitter ingen slang in i mätarhuset! inte på de 5 jag har haft i alla fall...slangen går till en liten "burk" runt i kring luftburken har jag för mig o därifrån går en kabel som går någonstans.. o därefter in i mätarhuset via kabelhärvan. Däremot kan det ju vara hål i slangen från insuget till "burken" Mvh L | |
|
FÖRFAN VAKNA kan ni inget, där är ingen VAKUMSLANG till någon luftburk, den enda vakumslang är den till bränsletrycksregulatorn. Jonas |
|
| I så fall ser det inte lika ut under huven på din som på mina...............På dessa satt det en slang från insug till en liten dosa bredvid luftburken...osv Du har alltså bara En Vaccumslang? Hur special är din 325:a då....... | |
| Men det är klart, du kanske har din givare på insuget men då borde det ju gå en kabel från den... | |
|
Den du pratar om har ned pulsair ventilen att göra, har haft en 320i -85. OBS det du pratar om är en magnet vetil som tjäner av att du gasar och då släpper ventilen in syre till grenröret som gör att en del av dom oförbrända avgaserna blir förbrända i grenröret. det är så att den givaren du pratar om "FINNS INTE" där finns ingen vacum mätare som har med instrumentet att göra utan det är en beräkning av databoxen alltså den får ju en viss signal av luftmängd givaren, spällaxel givaren och lamdan. Jonas |
|
|
Byt batteriet i Mätarboxen. Min mätare var låg på 3l/mil hela tiden när jag körde. På tomgång så låg den normalt. Tror att du kan ha samma fel!!! är ej säker. Ha de // bengan 2,7L M20 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.